Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Sovmorgon

Av Susanne Andersson - 6 januari 2015 13:31

I morse var det fler än jag som tog sovmorgon hemma hos oss. Efter morgonens promenader försvann alla hundar. Dom hittades sedan ihopkurade bland kuddar och täcken.

Igår började Zizi och jag på my kurs. Vi kände redan flera deltagare, för de gick också valpkursen. Först repitition av det vi lärde oss på valpkursen och så ett flertal nya moment. Här går inte att ligga på latsidan, det gäller att träna varje dag. Innan kunde hundarna sitt, ligg och kontakt. Nu ska dom kunna stanna medan man går ifrån. Zizi är som en fjäder som hoppar upp, så fort man går ifrån henne. Så vi får träna mer på det. Hon är mer intresserad av de andra hundarna. Vi är inomhus, i en väl uppvärmd hall. Det är skönt så här års. Även om vi fortfarande har åtskilliga plusgrader.

Har ni märkt att det blivit ljusare på kvällarna? Inte så mycket ännu,bara 7-8 min/dag. Men nu går det fort och om bara ett par veckor kommer det att märkas. Snart kan man gå kvällspromenad i ljus igen.

Flera av mina vänner har frågat mig om färskfoder och vill prova det. Man ska fundera över en lämplig tidpunkt att byta. Alla foderbyten påverkar i regel pälsen. Hur vet du inte i förväg. Så har man en utställningshund ska man kanske inte byta på våren. Räkna att det kan ta 5-6 mån för pälsen att återhämta sig. Därför har jag inte bytt rakt av, utan ger just nu bara färskfoder som extra tillägg till hundarnas vanliga torrfoder. Men det är ett helfoder, tänkt att ge som enda foder. Så ska jag testa om det fungerar. Det finns ett flertal färskfoder att välja på, men jag tycker att norska Vom og Hundemat (www.vomoghundemat.se) är det bästa. VoH är också lätt att få tag på och finns på många ställen. Finns som frysta korvar och även som påsar med köttbullar. Bullarna är lätta att portionera och att förvara i frysen.
Prova och se vad din hund tycker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards