Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Söndag

Av Susanne Andersson - 11 januari 2015 12:05

Så har vi haft besök av Egon. Han var lite väl "på" kan man väl säga utan att överdriva. Även om jagintemärkte så mycket hemma hoss oss. Höll mig inne framåt kvällen. Var ett ärende till köpcentret Väla på fm. Kul att bara gå och strosa och titta i affärer.
På Bårslövsbussen hem från sta'n var en resenär så full att han hade svårt att stå. Några vänner baxade in honom på bussen och satte fast honom i ett säte. Någon var tillkallad för att hämta upp honom vid hållplatsen i Bårslöv.. Efter många om och men åkte en av vännerna till slut med och höll koll på mannen. Vid hållplatsen i Bårslöv fick vännen + chauffören baxa av mannen, där frun mötte upp. Vilket bedrövligt liv.

Tog med hundarna ut på en vattensjuk äng. Det plaskade rejält om hundarna när dom sprang. Efter en halvtimme började regnet piska och vinden tog i ordentigt. Det var bara att försöja ta sig hem i blåsten. Torka alla hundar och ta en värmande dusch.

Bonnie är på ett sjuhelvetes humör. Hon morrar bara man tittar på henne. Det började redan i går morse vid "God Morgon-rutinerna". Eftersom Bonnie sover på min huvudkudde blev hon förnärmad och började morra redan när Kevin kom och gosade, som han brukar. Han skulle leka med Bonnie, men hon tände på alla cylindrarna. Dom rök ihop och jag hann precis undan med huvudet. Då lade sig Zizi också det hela. Sedan blev det cirkus. Tre hundar som slogs. Men det gick att dela dom snabbt. Så när jag åkte till Väla fick dom vara på var sitt håll, för säkerhets skull. Bonnie är fortfarade grinig, så hon får vara i en hage. Det fungerar bra, då kan hon ligga där och blänga surt för sig själv.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards