Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

En skitdag!

Av Susanne Andersson - 13 januari 2015 13:40

Idag är en riktig "skitdag"! Vissa dagar är bara sådana att man inte borde gått ur sängen. Idag är precis en sådan dag. Åkte in tidigt till jobbet, tack och lov. Men hade väl bara satt foten i mott rum när min mobil ringer. En skrivningsvakt står i en lokal kl. 7.30 men det visar sig att tentan hon ska vakta börjar kl. 13.00 Sedan komemr en vakt till + 3 studenter. Jag blev utskälld och fick försöka tala om att kl. 13.00 gäller. Fick fixa med olika utskick och hanteringar i samband med detta fram till närare 10.00

Då blev det ett annat "tjafs", samtidigt som jag ska fixa fram spik, hammare, fikabröd och sätta på kaffe till ett tredje event. Inte konstigt att jag aldig kan sitta still på min stol och göra det som jag SKA göra.


Idag är jag verkligen skittrött på mitt jobb och skulle gärna ta jackan och bara gå hem. Dom kan fixa sitt kaffe själva!! Såg att skrivvakterna som "drabbades" i morse stod och skvallrade med några andra skrivvakter i korridoren. Jag har god lust att bara gå fram och fråga om "har verkligen ALLA fått reda på vilken skitstövel jag är nu". Nedrans svallerbyttor!


Så jag åkte hem extra tidigt på lunch bara för allt. Och så blev jag osams med Zizi (såklart!) Finns det någon som kan reta upp en så är det ju hon. Och en redan arg matte är inte att leka med, det fick hon surt uppleva. Det blev hård träning av att gå "fot" på lunchen. Inget bus på ängen idag inte. Först smet hon ut genom ytterdörren, sedan skulle hon inte komma in igen. Regnet öste ned. Så jag stängde bara ytterdörren igen. Då skällde hon en besatt utanför, men när jag öppnade hoppade hon undan och skulle inte....ni fattar. När jag till slut fick tag i henne blev det hård träning. Gå fint och HIT!! Något som hon kan, men hon märkte så klart att jag hade ett hotfullt kroppsspråk redan när jag kom hem. Så hon höll sig på behörigt avstånd. Sedan var jag dyngsur om fötterna och genomblöt och inte på ett dugg bättre humör. Då strejkar min mobil, bara hänger sig. Vill inte någonting, gick inte ens att stänga av. Jag gav upp,  stängde om hundarna och tog bussen in till sta'n och gick in på Telia-butiken. Där blev jag på bättre humör. En trevlig säljare tog hand om mig och lyckades få igång telefonen. Han tittade även över min totallösning och fixade till lite här och lite där. Så hade jag genast tjänat 389:-/mån. Sådant blir man glad av.

Ikväll ska inte göra någonting, bara ha en lugn TV-kväll. Det är jag värd!

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards