Direktlänk till inlägg 24 januari 2015

Snödag

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42

Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl gå ut med hundarna" - typ. Men tyvärr har jag ingen mer i min familj, så jag får göra själv. Väldigt gärna när solen skiner och det är 25C varmt, då klagar jag inte. Men vid minus och snö vill jag hellre gå i ide och komma ut till våren.


Igår smet jag hem lite tidigare från jobbet, för att hinna gå en långpromenad innan mörkret lade sig över nejden. Träffade vännen Bodil på bussen hem så vi bestämde att sammanstråla för gemensam promenad.

Vi hade precis börjat gå när vi mötte en dam med en schäfer. Mina hundar, som var uppskruvade av att få komma ut (ja, det tar en stund innan dom lugnar sig) studsade och for som värsta trollen. Men vi knatade på och så hörde jag något och vände mig om. Där låg damen med schäfern platt på marken. Oj, man blir lite ställd. Vad gör vi? Alla hundarna? Ja sa kaxigt jag tar dina om du springer. Tänkte snabbt att mina skulle bara ställa till det och Bodils Golden är lugnare för mig att hålla. Det visade sig att damen slagit sig, men kom en efter en stund upp på benen, med lite assistans. Hade slagit i armbågen och den mådde inte alls bra. Schäfertiken var också halt till en början, men det gick snart över. Så vi följde dom tillbaks hem. Bodil med damen, 2 Golden + 1 schäfer och jag gick bakom med 1 Golden och 2 Lakeland. Vi gick nu tillbaks mot damens bostad, men det blev ändå på rätt håll för oss. Vi kunde lämna av damen och hunden vid villan med försäkring om att hon skulle klara sig och att hennes man var hemma och kunde ta hand om henne. Det blev nog en tur till lasarettet för dom är jag rädd. Så kunde vi fortsätta vår promenad i solnedgången.


Idag tog vi med fotbollen till fälten. Tänkte att Zizi kunde gilla den. Kevin är ju tokig i den och puttar den runt runt. Men han hamnar lätt utanför området så man får passa på honom, så att inte både han och bollen försvinner iväg. Zizi tyckte att den var rätt kul, men kände ändå att det ändå var roligare att springa ikapp med Bonnie. Så springa fick det bli. Annars är det en väldigt väldigt slö helg.


I morgon funderar jag på att hänga på en aktivitet som Missing People annonserat ut. Få kolla i morgon om det fortfarande är aktuellt. Det är så förfärligt tråkigt när personer försvinner spårlöst. Så om man kan hjälpa till att söka, tycker jag att man kan göra det.


Dagens bild är inte helt lätt att urskilja. Den är alla tre hundarna i sängen. Men på grund av det randiga täcket kan dom vara lite svåra att se. Full var det i alla fall och ingen plats kvar till en matte....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Av Susanne Andersson - 19 januari 2015 15:01

Så har året första semla slunkigt ned. Mmmmm! Eller var det kanske den andra, åt ju faktiskt en saffranssemla en gång. Jag måste erkänna att jag är liten "semloman". Det går ned några stycken innan påsk, det kan jag nog nästan lova. Bäst är dom som h...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards