Alla inlägg under juli 2012

Av Susanne Andersson - 31 juli 2012 10:55

Fy sjutton vad jag kan bli trött på mig själv ibland och igår var ingen bra dag. Åkte till banken för ett ärende, kö, vänta kommer på att jag nog glömde mobilen med kontonumret. Letar i väskan, ingen mobil. Åker hem, letar hemma, ingen mobil. Ut ii bilen igen, ingen mobil. Letar i väskan igen, där är den ju (suck!) Tillbaks till banken, ny kö, dam tränger sig och beter sig som en skit. Folk är verkligen konstiga. När det strax min tur, kolla upp kontonumret. Va! Har suddat numret!! F-n!! Så det var bara att åka hem igen. Nytt försök idag.
Valparna artar sig bra och har öppnat ögonen. Nu blir inga nytagna foton. för jag vill inte fota med blixt då. Dom är lite känsliga för ljus ett tag. Så ni får hålla till godo med gamla foton

Av Susanne Andersson - 30 juli 2012 09:56

Hundarna har lite tråkigt ibland. Då får man hitta på egna hyss. Bonnie ställde sig vid vattenskålen och stampade med tassen i skålen. Splash, jättekul!! Golvet flöt, men hon hade roligt. Annars kan man tugga på väggen(?!) Jo, Bonnie tuggar igenom gipsväggen vid ytterdörren. Konstiga nöjen. Kevin kan ställa sig och krafsa ihop hallmattan. Då tog jag bort mattan. Vad gör han då? Krafsar på golvet istället..... Dom ger uttryck för att inte vara i centrum av min uppmärksamhet. Även om jag är noga med att pyssla mycket med dom alla, så märks det att just Bonnie och Kevin är speciellt kontaktsöknde. Det är underbart med 'kramiga' hundar!
Valparna växer och växer.
Bifogar en bild på en valp som ligger och sover på mamma Shirleys tassar.
Hur gulligt som helst!

Av Susanne Andersson - 29 juli 2012 12:25

Efter morgonens regnstänk tog jag på en långärmad tröja och gick en långpromenad. Och efter en kort srund skingrades molnen och solen gassade och gassade. Valde en annan väg som visade sig bli en riktig låååång promenad. Så skulle jag ta en genväg och ni vet ju hur det brukar gå. Vi hamnade i en backe som verkligen tog på krafterna. Puh! Den slutade uppe på en campingplats och vi fick gå igenom hela campingen, i stekande sol, för att komma ut till vägen. Sedan gång- och cykelbanan hem. Alla var helt slut, Stanley hängde i kopplet och jag fick dra honom framåt. Bonnie gick i zickzack och själv mådde jag illa. Men det var bara att kämpa på ytterligare någon km innan vi var hemma. Så fort vi nådde lite skugga slog vi oss ned och vilade ut. Väl hemma låg alla snart utslagna i den svala trädgården. Så det blev inte mycket mer gjort, jag som skulle hunnit så mycket....

.

Av Susanne Andersson - 28 juli 2012 10:09

Varför satt jag uppe igår och tittade på OS-invigningen? Varför började dom inte tidigare? Nu slutande sändningen kl 01.45 Fyra timmar senare ville Stanley gå upp. Suck! Nej, jag var väl inte så imponerad. Lite för långt, kan jag tycka och lite för rörigt. Men självklart en det höjdpunkter. Drottning Elisabeth och Daniel Craig. Även om jag såg i TVn att folk verkligen trodde att dom hade hoppat fallskärm. Haha, väx upp, klart dom inte gjorde på riktigt. Men det var ett kul inslag. Att Drottningen var där över huvud taget var fantastiskt. Sedan tycker jag att det var skitdåliga musikinslag. Även om det fanns några takter av Eric Claptons 'Wounderful Tonight' i ett potpurri. Artic Monkeys tyckte jag var dåliga och Paul McCartney... Här satt jag och väntade på honom och så kommer han allra sist och spelar 'Hey Jude'. Suck! En av världens mesta låtskrivare och så spelar han en 40 år gammal låt. Men Mike Oldfield var förstås bra, även om han också tillhör veteranerna. Vad var bäst då? Jag gillade historiken om England. Skorstenarna som kom upp ur jorden..och David Beckham så klart. Kunde varit mycket mer av honom.
--
Idag är det lite molnigt och det känns faktiskt riktigt skönt med lite svalka.
Hör åskan på andra sidan Sundet. Det är ovanligt med åska i Helsingborg, den går ofta på 'andra sidan'. Sedan tror jag att Hallandsåsen påverkar vädret, så många gånger går regnet norr om åsen.
-
Ska passa på att gå en lång promenad. Någon har undrat varför inte Shirley är med på våra promenader. Nej, hon går egna promenader, i närområdet. För henne är omsorgen om valparna viktigare än promenader. Hon går därför promenader ofta, men inte så långt. Och så leker hon med Kevin. Dom gillar att jaga varandra runt runt i trädgården. Så nog får hon motion alltid. Bild: Utslagna efter dagens promenad - Bonnie har Kevin som huvudkudde..



Av Susanne Andersson - 27 juli 2012 13:42

"Har du lagt något på gräset? Det kommer en konstig lukt", ropar min granntant. Hm, säkert hundskit tänkte jag, men det sa jag inte, utan förnekade all kännedom om luktande gräs. Nu plockar jag upp varje dag efter min hundar, även i trädgården. Men med 4 vuxna hundar blir det ett antal högar per dag. Även om de flesta görs på våra promenader, men några högar blir det nog. Så det gäller nog att hålla gräset kort och plocka upp nu när det är så varmt. "Och så flugorna, jag har stora äckliga spyflugor inne....", säger hon. OK, så nu är det plötsligt mitt gräs som gör att hon har flygor inne, på sommaren. Suck! Inga kommentarer. Sa bara att jag också har mycket flugor.


Tog en kortare promenad i ett litet skogsparti vid Råån på förmiddagen, innan det hunnit bli alltför varmt.
Nu pustar vi bara i skuggan.


Idag fyller valparna 1 vecka! Dom har vuxit ordentligt under veckan. Shirley är en supermamma, lugn och trygg. Hon stökar inte med dom, utan finns liksom bara tillhands när hon behövs. Börjar någon pipa så rusar Stanley till grinden. Men Shirley bekymrar sig inte över lite pip. Det beror oftast av en tappad spene och det hittar man ju snart en ny.


Bildtext: Bonnie, Kevin och Stanley på en bänk vid Råån idag på förmiddagen.
- Alla sovstilar är bra när man är liten.

Av Susanne Andersson - 26 juli 2012 15:28

Det är väl tre ord som går väldigt bra hand i hand. Och äntligen kan jag njuta av alla. Nu är det rekordvarmt och jag tycker nästan lite synd om snickarna som kryper runt på radhuslängans tak och snickrar. Det är nog ganska jobbigt. Själv sitter jag ute en stund och så in och vila, dricka och så ut igen.
Shirley har tröttnat på sina sovande "töser". Har öppnat hagen så att hon kan röra sig fritt i sovrummet. Bara en grind till vardagsrummet och altandörren öppen. Så har hon kontakt med oss och får in lite frisk luft. Valparna växer och har blivit riktiga "knubbisar". Det pips ibland, men då är det nog bara lite magknip. Dom är så söta och börjar likna små hundar mer för varje dag.

Av Susanne Andersson - 25 juli 2012 11:01

Tidigt uppe (vad annars) till Stanleys glada tillrop. Men pga valparna sover jag själv i sängen och det gör underverk för en trött matte. Man sover så mycket bättre. Stanley, Kevin och Bonnie sover i var sin korg utanför sovrummet.
Åkte och handlade så snart affärerna öppnade. Tog med Stanley, Kevin ich Bonnie i bilen. Tyvärr inte så mycket skugga. Men kl 08 har det inte hunnit bli så varmt. Men jag skämdes, för jag är ju själv en "Inga-hundar-i -varma-bilar"- polis. Och även om jag visste att det inte var varmt i bilen, kanske inte den som passerade bilen visste det. Så jag klockade mig själv och lyckade göra månadens matinköp på 7 minuter! Ja, här gick inte att tveka. Bara snabbt plocka med det jag skulle ha och ut. Scannar alltid, då slipper man kassakön. Nu visade det sig att jag glömt hälften, men det är smällar man får ta. Jag har i alla fall toapapper och kaffe, så då klarar man sig (haha). Faktiskt blev det lite mer. Så nu ska jag laga rätter att frysa in. Pannbiffar, pajer och lite att ha färdigt. Skönt att ha semester och kunna göra allt när man får lust. För idag ska jag åka in till Helsingborg och äta lunch med några arbetande kollegor. Man får ju vara lite social ibland, även om man är ledig.
Städa kan man göra en anna dag....

Av Susanne Andersson - 24 juli 2012 15:52

Efter dagens långpromenad (eller halvlång, pga värmen) så intogs en god lunch i SOLEN. Pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. En ny favorit.
Det är bara jag och Shirley som äter lunch. Nej, hon fick inte pytt, utan sin vanliga mat. Men hon äter fyra gånger om dagen. Allt för att kunna producera mjölk till sina flickor. Vi börjar också att gå längre promenader, hon och jag. Det är viktigt att hon får komma ut och röra sig ordentligt, eftersom hon mest ligger stilla i valplådan och lätt blir stel. Fast Shirley har redan tröttnat lite på att bara ligga i valplådan, så hon börjar nu göra korta lovar i sovrummet. Hon kan ligga i sängen och tugga på ett tuggben och ändå ha bra överblick över "töserna". Så om någon piper kan hon snabbt vara på plats. De andra hundarna får inte vara där, för just nu är det bara Shirleys domän.


Det är viktigt att inte glömma bort de andra hundarna bara för att man har valpar. Igår tog Bonnie och jag bussen till Helsingborg. En liten stadspromenad, inga problem. Vi gick upp på mitt jobb (ops... det är hundförbud där...) och hälsade på några av mina kollegor som var på plats. Bonnie sprang runt på husesyn. Ibland kom hon in i mitt rum "hej Matte, vad gör du...? och så sprang hon vidare... Nyttig social träning. Vi åkte också hiss och gick i trappor, samt ut och in i glasdörrar. Och som sagt åkte buss. Allt utan problem.GRATTIS till Kevin och hans syskon, Leo, Casper, Ruffe och Raja som fyller 1år idag!!

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards