Direktlänk till inlägg 4 maj 2014

Ett fram och två tillbaka

Av Susanne Andersson - 4 maj 2014 18:54

Familjen mår bra och växer. Äter, sover och växer. Och piper. Man undrar lite hur hundars luktsystem är uppbyggt när man ser hur valparna agerar. Dom är alltså ännu inte ens en vecka gamla och dom varken ser eller hör ännu. Men man kan se att någon ibland lyckas ta sig från baksidan av Bonnie till framsidan och mjölkbaren. Ibland ser dom ut som en elektrisk gräsklippare, som backar när dom går emot något, men i regel lyckas dom ta sig runt. Ja, kanske inte alla, någon stannar kanske och börjar pipa istället. Så får mamma komma till undsättning. Bonnie är rolig med det. När hon är i valphagen kan valparna skrika rätt så pass innan hon bryr sig. Men så fort ho n lämnar hagen så är hon otroligt uppmärksam på minska pip. Hon går ifrån dom ibland, för att kanske vila i sängen istället. Men det brukar inte bli långvarigt. Det räcker att en valp piper i sömnen, så är hon tillbaks i valplådan.


Ett besök på Ekeby Möbelaffär fick avsluta veckan. Man blir så inspirerad av att gå runt där. Men jag kommer alltid på någon ny idé. En promenad, lite lunch, dom har så god mat där, och så bara strosa omkring och njuta av allt. Älskar den klassiska avdelningen med chesterfield och engelsk country style.

Dessutom kan man få ideer till tapeter, då väggarna är fulla av tips. Hittade en läcker tapet som kanske kan bli fondvägg någonstans hemma. Kunde ju inte stanna så länge, men ett par timmar gick fort. Fann en tavla som jaga tänkte slå till på. Men då fungerade inte mitt kontokort i kassan. Så det fick vara den här gången. Undrar om kontokortet säger stopp åt mig ibland. För det händer då och då att det inte fungerar. Men senare fungerade kortet alldeles utmärkt på köpcentret, där det blev ett par sommarbyxor och en jeanskjol.


Hundarna badade och trimmade, eller putsade i alla fall. Dom har inte så mycket päls att trimma på. Ingen idé att spara en massa onödig päls. Så idag har det blivit lite städning. Fast jag är hopplös och det slutar ofta med att jag hittare något som jag börjar med istället. Och så gör jag plötsligt 3-4 saker samtidigt. Sätter in månadens räkningar i pärmar, ändrar om städskrubben, möblerar om tvättstugan och så tror jag att jag har bestämt hur badrummer ska se ut. Men det som jag skulle ha gjort blev det inte så mycket med. Måste ju hinna gå promenader med hundarna också. Idag var Bonnie superduktig och mötte en Siberian Husky på gångbanan, utan att morra eller skälla. Hon höll superkoll på den gula pipen i min hand. Första gången vi mötte en hund på så nära håll, utan att något hände. Känner mig så nöjd. Ett steg frammåt, som lika snart kan bli 2 steg bakåt nästa gång. Det beror ju på vem man möter på promenaden. Och jag har så svårt att förstå varför alla hundägare man möter tror att man måste stanna så att hundarna får hälsa. Det vill ju inte vi. Vi vill bara passera lugnt och stilla. Men det går ju inte, för hundägaren man möter har en så ouppfostrad hund att det blir kaos direkt. Och så får jag börja om träningen igen. Ska se om jag kan hitta några snälla hundägare att träna med. Som ni ser har jag inga förutfattade meningar om andra hundägare, haha.


Dagens bild är på valparna förstås.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards