Direktlänk till inlägg 15 maj 2014

Wow!

Av Susanne Andersson - 15 maj 2014 11:19

Plötsligt kom solen! Yippie! Jag har inte följt väderlekstjänstens rapporter, så jag blev positiv överraskad. Kunde hitta en torr jacka och ett par skor som äntligen torkat. Så att gå torrskodd till bussen i morse var en lyx. Och på lunchrasten blev det faktiskt i varmaste laget. Från regn och kyla till sol och över +20C blev lite mycket även för mig. Nej, klagar gör jag inte. Men fick ta av mig jackan och hittade ett par  mer sommarlika skor. Hundarna tyckte att det var så skönt att gå promenader i solen. Fälten är inte att tänka på ännu, dom är alldeles för vattensjuka.


Valparna växer och kan nu sitta upp lite och "spana" på varandra. Det tyder på att dom ser lite. En provade att vifta på svansen igår, men trillade ohjälpligt av rotationen. Så roliga att titta på. Och så pratar dom lite. Men natten var stökig. Först kräktes Bonnie, inne hos valparna. Så jag fick upp och byta till dom. Då blev det klart lite oro och pip av det. Vetepåsen in i mikron och så lugnade dom snart ned sig, med värmen från vetepåsen som sällskap. Bonnie fortsatte i sängen och snart var det dags igen. Lyckades putta ned henne från sängen (ja, förlåt!) innan det hamnade i sängen. Upp och torka igen. Då började Kevin.... Dom hade fått ett par bitar av färskpotatis till middag, men undrar om det kan ha varit det. Det var i alla fall den som kom upp. Så det blev inte så mycket sömn i natt. Men så är det i de bästa "barnfamiljer", bara något man får leva med. Nu mår hundarna bra igen och åt sin frukost och Bonnie sin lunch med god aptit. Valparna påverkades inte alls av det hela, mer än bytet av deras bädd.


Gräset på baksidan har nog vuxit närmare metern efter allt regnande, så helgen får nog (tyvärr)  gå i trädgårdens tecken. Ska ta Kevin på en promenad till Göraps växthusen och se vad man kan handla där. Kanske någon blomma att sätta i kruka på framsidan.


Dagens bild är på Kevin, som har övertagit Bonnies fåtölj. Han ser lite ledsen ut, men det är nog inte så farligt. Han och jag gör en del saker tillsammans, då Bonnie får vara barnvakt. Så han är inte åsidosatt på något sätt, snarare tvärt om. Även om vi saknar våra träningstillfällen Vi får ta nya tag i höst.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards