Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Hare, kanin, ekorre, katt och get..!

Av Susanne Andersson - 29 maj 2014 07:30

En härligt ledig dag! Egentligen kan jag undra varför vi fortfarande har den här dagen som en röd dag. Men inte mej emot, maj är helt fantastisk. Många lediga dagar.

I morse var vi uppe tidigt och gick promenad. Vi såg en hare, som skuttade på en äng. Annars har vi mest kanier här i alla kullarna. Men det här var riktigt stor. Kanske en "harin", vad vet jag. En ekorre skuttade runt bland grenarna. Förr var dom två, hoppas det bara var tillfälligt en. Undrar om man kan "importera" ekorrar, dom är så trevliga. (så kan man utrota igelkottarna istället). Några katter ser man alltid och hundarna har ju lärt sig vad kattpinglorna om deras halsar betyder. Så som är med på noterna så fort dom hör en bjällra. På ett ställe mitt i Bårslöv ligger en stor gård. Den här ligger inne i bostadsområdet. När jag flyttade till Bårslöv så hade dom lite djur, bl.a. lite höns och någon tupp som gal lite hemtrevligt. Men nu är det nya ägare och på senaste året har jag bara sett en katt där. Tills i morse, då det helt plötsligt stod en get innan för staketet! Både jag och Kevin glodde på geten som såg ut att gå lös på gårdsplanen och geten glodde tillbaks. Ja, mycket ska man se...!


Valparn har blivit så roliga den här veckan. Det är precis som om dom har en "4-veckors-knapp". För så fort som blev 4 veckor så hände något. Dom är mycket tuffare och mer äventyrliga. Roliga att titta på när dom leker med sina leksaker som dom fått. Spelar fotboll med en liten mjuk boll, drar runt med en väldigt fin flätad grön leksak och en röd tuggleksak. Dom har börjat äta valpmat på en självsäkert sätt. Ja, och så har dom fått tänder, auch... Så både Bonnie och jag aktar oss. Bonnie tycker inte om att låta dom dia så mycket, hon blir lätt öm nu, av alla vassa tänder och ibland nyklippta klor som rivs. Men så länge valparna äter upp sin valpmat och är goa och runda så låter jag henne välja själv. Hon hoppar ned till valparna när hon tycker att det spänner för mycket i juvret. Och så hoppar hon ur hagen när hon tycker att det är slutdiat. Helst ligger hon i någon fåtölj och bara kikar på dom. Det gör jag också, dom är SÅ roliga. Ofta är det en valp i varje kull som är lite speciellt äventyrlig. Den är gången en av tikarna. Henne träffar man ofta på i köket eller spelandes fotboll i stora rummet....en pigg krabat, som lika gärna sitter i knät och gosar. Men dom är roliga allihop nu. Äta, leka, sova är deras liv just nu. Ett behändigt liv. Men veckorna går och det gäller att hinna njuta innan dom försvinner.


Nu har flera av mina Lakelandvänner rest till Eskilstuna för att delta i Nordiska Lakelandringens Club Show, samt ett par andra utställningar i samband med det. Vi önskar alla LYCKA TILL!!


Sedan har Kevin sagt att han ska hålla tassarna lite extra för dottern Flora (Nun's Story White Hart Lane) som gör utställningsdebut. Och Bonnie håller en extra tass för valparnas pappa Visse (Terrax Elvis Presley).


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards