Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Lakeland vs gasell

Av Susanne Andersson - 31 maj 2014 20:18

Hela min familj har hållit tummar och tassar under helgen. I fredags arrangerade Nordiska Lakelandringen sin klubbutställning i samband med Nordic Terrier Show. Det var hela 20 lakelands anmälda till klubbutställningen. Det är en bra anmälaningssiffra. Domare var den amerikanska fd. prohandlern Peter Green. En legend inom hundvärlden och som har stor kunskap om vår ras.


Det gick väldigt bra för alla hundar vi höll tummar och tassar för. Lilla Flora (Kevins dotter) var jätteduktig och blev 2:a av juniorklass, med fin kritik på sin första utställning. Valparnas pappa Visse  blev 2:a av alla hanhundarna. Jättekul, även han gjorde debut i utställningsringen. Vann gjorde en fin hanhund som heter Big-Lady's Micro-Invader och han är barnbarn till Stanley. Så det gick väldigt bra för "familjen". Grattis till alla!


Här hemma har vi fått så mycket gjort. Jag har cyklat och cyklat. Har cyklat och handlat och cyklat med Kevin. Det är så tröstlöst. Har också åkt buss. Skulle till Posten och hämta ett paket. Det tog 1,5 timme med bussen, fast det skulle bara 5-10 min med bil. Nu måste jag åka in till sta'n, byta buss och så ut igen. Tillbaks tillsta'n och nya buss till Bårslöv. Det visade sig vara ett stort paket på 6 kg, med valpmat. Helt onödigt att få det med post. Kunde ha levererats till min hundäffär istället. Nu fick jag släpa ett otympligt paket på bussarna hem. Nåväl det är snällt att foderfabrikanterna att bjuda på valpfoder, så det är vi tacksamma för.

Bonnie och Kevin har blivit trimmade under dagen. Bonnie och valparna har också blivit avmaskade och valparna har blivit tränade. Tränade, tänker ni. Ja, man får träna små valpar att bli hanterade. Dom ska kunna bli borstade och hanterade. Man ska kunna klippa klor och sådant. Varje valp får stå en kort stund på trimbordet varje dag. Man blir kliad och försiktigt borstad. Sedan sitter jag mycket på golvet och leker med dom, då kan jag studera dom närmare, se deras egenheter. Man kan ta upp dom och "klämma och känna" lite, så att dom vänjer sig vid att bli hanterade. Valparna är så roliga att man ofta skrattar högt. En valp gjorde idag en rusning utmed hallmattan. Det var bara att där stod en skål med valpmat. Valpen gjorde det vackrade gasell-hopp jag sett och fortsatte sedan i full fart på andra sidan skålen. En annan valp somnade med baktassen i vattenskålen utan att märka det. Ja, dom är rätt tokiga och busiga, men väldigt roliga.

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards