Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

Livet med valpar

Av Susanne Andersson - 2 juni 2014 11:15

att ha valpar kräver mycket tid och engagemang. Något som vi uppfödare är vana vid. Men som ändå kommer på en ibland. Man måste verkligen planera sina dagar på ett annat sätt. Man får gå upp (ännu) tidigare (ofta med störd sömn i bagaget). Nu räcker det inte att gå promenader med de vuxna hundarna, nu måste även valparna få sitt på morgonen. Dom orkar hålla igång ca 1/2 timme innan dom tröttnar. Eftersom jag vill att de ska sova mesta tiden jag är på jobbet, så får dom busa ordentligt och länge på morgonen. Alla ska få mat och bli aktiverade så det blir väldigt mycket "hundtid" på morgonen. I morse hann jag inte duscha, men det får man ta ibland. Jo, jag hade kunnat ta en senare buss, men samtidigt blir dagarna långa ändå. Nu är det nog dags att flytta in i gästrummet. Då kan man gå upp och gå ut med de vuxa utan att störa valparna. Som nu vaknar bara man vickar med stortån!!


Två av valparna utmärker sig speciellt. Dom är SÅ roliga att titta på. Det är en hane och en tik som är speciellt roliga. Har så mycket egna hyss för sig, just dom två. Tiken stod idag på lunchen och hoppade upp och ned, upp och ned, upp och ned och försökte hypnoteisera en tennisboll. Jag kan sitta länge och bara titta på dom. Dom ger mig så mycket energi just nu. Just dessa två busar är också väldigt sociala och följer ofta med mig runt. Dom hänger med i köket, i badrummet eller ute. Orädda även ute och försvinner lätt i gräset. Måste klippa ned det nu snart meterhöga gräset, så att jag hittar som små busarna. Mina skor saknar numera sulor och även gipsväggen fick några bett i helgen. Man måste ju prova allt...!


Igår var jag i Laholm och tillbaks. Hur kom nu det sig? Jo, jag skulle hämta en hundbur och fick låna en liten trevlig Toyota Yaris. Den var pigg och trevlig att köra. Det var värsta regnvädret hela vägen och E6:an är fruktansvärd att köra. Mycket trafik och folk kör som blådårar, både med eller utan husvagn. (suck!) Och mitt i Hallandsåsbacken hade det hänt en olycka, vilket det ofta gör med 3 filer. Och inte blir det bättre att det det pga detta plötsligt blev 2 filer.


Hundburen som jag köpt visade sig vara helt fel. Alldeles för stor för mitt syfte Det var nog storleken mindre jag skulle haft. Jaja, bara att sälja den här och leta vidare. Skulle ha den som bil- och utställningsbur. Men eftersom jag varken har bil eller tänker åka på några utställningar just nu, så brådskar det ju inte. Någon som letar efter en hundbur (L81 cm B57 cm H 61 cm) så hör av er. Har man bara en hund och vill ha en bra och rymlig bur så passar den bra.


Dagens busvalp som har hittat en strumpa att leka med. Det går så fort att kameran inte hänger med. Det här är "sladdbarnet", en kul kille som kommer att få namnet Checkpoint Don't Be Cruel. Han är en festlig typ!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards