Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Bilpoolen

Av Susanne Andersson - 6 juni 2014 07:27

Äntligen fredag! Och en ledig dag dessutom. Ska inte fira dagen något speciellt. Är det någon som gör det? Brukar bara titta på TVn med någon utsändning från Skansen. Det får räcka. Mycket på agendan idag. Det ska städas och handlas och allt det där som alltid finns att göra. Det kommer gäster under helgen så lite måste förberedas.

Jag har gått med i en elbilspool. Att jag inte tänkt på det innan? Har sett från bussen varje dag, vid hållplatsen före min, att där står elbilar på laddning. Så jag kollade på nätet. Öresundskraft är det som har och erbjuder lån av elbil. Man blir medlem (halva priset på medlemsavgiften man har elavtal med Ö-kraft. Det skulle kosta ca 70:-/ mån för mig. Man bokar bil på nätet och debiteras för hur länge man bokat. Man får inte ha djur i bilarna och kan inte åka så långt. Ca 15 mil räcker dom och det är ju bra. En elstation vid mitt jobb. Toppen om man måste ha bil till ärenden, som att köpa tunga hundmatssäckar eller vill åka till stora köpcentret utanför sta'n. Ska få något kort och info under nästa vecka. Återkommer om det.

Valparna busar och leker. Orkar (tyvärr) längre stunder upp nu. Tidiga vanor. Bonnie har börjat leka med valparna. Ovanligt tidigt, ofta gör dom det först när valparna är lite äldre. Med det är gulligt att se. En försiktig tass puttar till en valp. Hon "naggar" dom lite i nacken och någon hänger i hennes öra....

Hur ensam tror ni att man är ute en söndagmorgon kl 05.00 i Bårslöv. Rätt ensam skulle jag säga. Men igår morse gick jag förbi en villa som hördes (stackars grannar!) Där var värsta röjfesten fortfarande på gång. Undrar vad som sagt om jag knackat på "Har ni fest eller..." och bett att få hänga på. ( haha!)

En valp har snott "pipen", som är så viktig på promenaderna. Den används som belöning när vi vi lyckas passera hundar utan tjafs. Vilket numera går bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards