Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Rundturen

Av Susanne Andersson - 30 juni 2014 19:54

Bonnie kommer in till mig i köket och jag ser att hon vill något. Få min uppmärksamhet. Jag reser mig från kökssoffan och genast gör hon en piruett. "Kom!!" tycks hon säga, så jag följer med. Ute i valphagen ser jag .. valparna har rymt från den lilla hagen och strosar runt i gräset. Klart att Bonnie blev orolig. Själv kom hon inte ut genom den lilla glipan. Valparna kom direkt när jag lockade. Lyfte över dom till Bonnie och ordningen var återställd. Nu ligger hon lugnt bredvid mig i kökssoffan.

Min lunchrast fick en del förhinder kan man säga. Gick lite tidigare på lunch, för att hinna handla toapapper på väg till bussen. In på ICA hittade snabbt mina varor och i snabbkassan hittar jag inte min plånbok. Fårlämna mina varor och halvspringa tillbaks till jobbet. Hinner jag? Bussen går från ändhållplatsen om 10 min, plus kanske lika mycket till den hållplats jag nu var vid. Rusar in på jobbet och ut igen, in på ICA, scannar snabbt mina varor och ut. Värsta affären i stan, bara äldre långsamma, just nu är alla ivägen! Rusar över gatan och genar över kyrkan. Bussen kommer och jag är så andfådd och bussen åker när jag är 3-4 meter från den. SK*T!! Ok över torget igen och hoppar på en buss åt andra hållet. Passar på att köpa en Thaibox till lunch, på wokstället vid stationen.
Senare hemma än jag tänkte, men tar igen det på längre lunchrast.
På bussen tillbaks till stan blir vi stoppade av polis. Bussen får inte köra in på sin gata. Busschauffören kör vidare, men vet inte riktigt vart han ska. Med hjälp av passagerare kan vi komma rätt lite längre fram. Vi missade 3 hållplatser och hoppas att ingen väntade där. Det blev en ordentlig omväg och bussen blev drygt 20 min sen till stan. Men det gör inget. Kul med en liten bussutflykt.
Så jag kom sent tillbaks till jobbet igen. Hade knappt satt mig vid skrivbordet förrän en glad kollega var glassugen. Vi fyra som var på jobbet tågade därför i samlad tropp ned och köpte var sin glass. Så satt vi i solen på innergården och njöt. När jag äntligen kom igång med mitt jobb började de andra säga "hejdå!" Och det var redan dags att ge sig av till bussen igen. Ja, kanske inte en av årets mest produktiva dagar. Men såhär första dagen efter semestern kan man kanske få göra lite så. Fast i morgon måste jag nog hinna lite mer.

En liten kille (Jailhouse Rock) sitter i matfatet. Tyckte kanske att maten tog slut alltför snabbt.

 
 
Ingen bild

Beatrice L Lagnell

3 juli 2014 10:36

Hittade till din blogg då jag såg valp annonsen i GP idag.
Du skriver så trevligt och skall med stor glädje läsa den.

Susanne Andersson

4 juli 2014 15:14

Tack Beatrice, välkommen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards