Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Ljumma vindar

Av Susanne Andersson - 10 juli 2014 22:32

Puh, lite varmt idag. Årets varmaste dag med 30C. Fast det sa dom igår också, ja, varmt är det helt klart. Svalt på jobbet. Har varit väldigt produktiv på jobbet och fått massor gjort. På eftermiddagen kom en datakille upp från Lund för att gå igenom ett program. Håller på att göra ett intranet till oss. Men det är inte så lätt. Fick ha lite hjälp.

Trots värmen är valparnas energi mer än jag orkar med. Rätt trött på dom just precis nu. Rusar som skällande dårar in i köket, hoppar i vattenskålen sedan sladdar dom genom hallen och rummet ut i trädgården, in igen och .... Ja ni fattar. Förbaskat tröttsamt. Golven flyter. Ändå har dom lekt i stort sett oavbrutet sedan kl 5 i den här värmen och alla valparna har dessutom fått gå på var sin liten promenad i koppel. Bara runt i radhusområdet här. Vi hälsar på grannar, luktar på saker, jagar löv, blir rädda för stora bilar..det är så mycket man måste lära sig i den stora världen. En ska nog få åka med mig på bussen till stan i nästa vecka. Har tid hos veterinären. Ingen bil, då får man ta bussen. Kan bli bra träning för valpen, om vi tar det lugnt.

Dom är duktiga på att hålla torrt i hagen nu. Så när dom blir utsläppta rusar dom ut på gräset och sätter sig. Och så direkt till mig för en godis (en kula hundmat) men dom blir så glada över berömmet och viftar frenetiskt.
Bus, bus, bus...!! Jag älskar att titta på dom. Slåss aldrig, bara leker. Det är inte så självklart för terriervalpar i den här åldern nämligen. Men så är det ju med syskon i de flesta familjer.

Hörde just att Jailhouse Rock ska kallas Oscar, som en hyllning till filmvärldens finaste utmärkelse, Oscarsstatyetten. Låter fint!!
Han reser till sin familj i nästa vecka.

Hann ta ett par foton, i farten. Överst Jailhouse Rock, som hinner äta två tuggor och så tiken Love Me Tender som pustar ut en stund.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards