Direktlänk till inlägg 11 juli 2014

Skitunge

Av Susanne Andersson - 11 juli 2014 18:33

Tröttsamt när saker måste hända hela tiden. Skönt att vara helt ensam på jobbet. Så jag kunde svära högt när jag knuffade till ett hålslag så det åkte i golvet. En massa små vita bitar över hela golvet. Det kändes lite skönt att få ge uttryck till sin frustration.
Annars nöjd med att jag fick en massa gjort. Det kändes så bra att få ett bra slut på veckan. Det var ett bra koncept att jobba några veckor till.

När det är så här varmt blir det bara promenader tidiga morgnar och sena kvällar med hundarna. För varmt för dom mitt på dagen Har inte sett på TV på hela veckan. Bara suttit ute och myst i kvällssolen. Njuta, njuta, måste passa på. Man vet aldrig hur länge vädret håller. Tropisk värme kallas det när det är över 20C även på natten. Visst, det går bra, kör tropikvärme nu fram till i september eller så. Sedan kan det gå ned till 20-22C på dagarna fram till i februari och så öka igen. Att jag bor på fel ställe i världen är helt klart. Spanien kanske, eller södra Frankrike, Australien??

Valparna fortfarande outtröttliga. Trots att dom höll igång hela kvällen igår så vaknade gänget och ylade vid 3- tiden. Suck! Men dom somnade tack och lov om.

Nu skulle jag vilja strypa en grannunge, som bara måste leka med sin bortskämda dvärghund på gräsplätten precis utanför häcken där Kevin står och spanar. Vilket resulterar i att Kevin skäller och jag måste ta in honom. Men ungen vet precis vad som händer och jävlas bara. Skitunge!! Hennes mamma kan på nåder nedlåta sig till att hälsa på mig (om jag hälsar först) så jag kan tänka mig hur skitsnacket går i den familjen.

Det är härligt att vara miten valp i solen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards