Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Regn, regn

Av Susanne Andersson - 13 juli 2014 16:21

Vaknade med huvudvärk som inte ville ge sig. Fick ställa in planerat besök, ta en tablett och dyka i bingen igen. Regnet smattrade sövande och nästa gång jag tittade upp hade det gått en massa timmar och det var redan eftermiddag. Konstigt att inte hundarna reagerar. Dom sover bara på dom också. Regnet gav sig och vi kunde gå på promenad. Lite frisk luft gör gott.

Åkte till Väla, det stora köpcentret. Hittade en affär som bytte det trasiga glaset på min mobil. Kostade en slant, men det fungerade inte med helt sprucken skärm Tror att jag också har lyckats att stänga av röststyrningen på telefonen. Den var helt hopplös. Stängde ned pågående samtal och bröt ljudboksuppläsningar. Störande, men nu tror jag att det löste sig, via en inställning på telefonen.

Skulle börja på tapeterna tänkte jag, när det ändå var dåligt väder. Men saknar fortfarande verktyg. Med bil hade man snabbt fixat det. Nu får det bli en annan dag.

Kevin gillar inte valparna. Dom är för ihärdiga och för närgångna. Och Bonnie bevakar varje steg han tar i närheten av valparna. Ibland kan ha bli lite inspirerad och vill leka med någon. Men så dänger han till dom för hårt och nyper för hårt i nacken, med skrik och skrän som följd. Då kommer mamma Bonnie till undsättning och ger sig på Kevin. Så blir allt kaos. Trist för Kevin, men han får vara på andra sidan staketet.

Nu får det bli kamning av valpar och trimning av de vuxna. Lite nytta får man ju göra, även en seg söndag.

Ser ni Kevin genom gräset?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards