Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

En helt vanlig måndag

Av Susanne Andersson - 14 juli 2014 19:14

En helt vanlig måndag och inte en drope regn. Känns ju lite ovanligt.

Jag är ingen stor vän av Allsång på Skansen. Men tittar ibland om det är någon bra artist med. Petra tycker jag inte heller har varit någon bra allsångsledare. Alldeles för osäker och att läsa innantill hela tiden är inte ok. Men i morgon kommer en artist som jag bara måste se, nämligen Dough Seeger. Jag har berättat om honom tidigare då han uppträdde i TV-programmet Jill's veranda. Han är den (då hemlöse) killen som satt på gatan i Nashwille och spelade den mest fantastiska musik. Jag blev helt såld! Tyvärr kommer inte Jill med på Allsången i morgon. Men missa inte det!!!

Idag har valparna och jag varit ute på promenader. Hälsat på grannar, grannars hundar. En ung Golden retriever och en byracka. Visst är dom rädda ibland, för okända saker. Men följer ändå snällt med och går fint i kopplet. Sedan har Bonnie kört 'vett och etikett'. Tror det i alla fall. Hon leker med dom och när dom gör rätt lägger hon sig på rygg. Då har dom vunnit. Någon form av uppfostringslek är det helt säkert. Valparna har blivit 10 veckor nu och växer. Nu är det tre kvar. Två åker nästa vecka, som det ser ut nu. Blev lite ändrade planer på något håll. Men det gör inget. Om man har en eller tre spelar inte så stor roll. Annonserade i några tidningar förra helgen för att hitta ett hem till sista valpen. Inte ett enda svar fick jag. Så kan det vara. Konstigt att ingen vill ha en trevlig Lakeland kille. Han ser lovande ut, så hade jag inte haft Kevin kunde han stannat kvar som påläggskalv som det heter, ett framtida löfte. Jag kanske skulle sälja Kevin istället? Snygg championkille kanske är lättare. Det har funnits intressenter till honom, från utländskt håll under årens lopp. Och en dag kanske han flyttar iväg. Vi får se.

Under tiden ägnar vi oss åt knoddarna, men har försiktigt börjat vässa pennan för att börja anmäla till några utställningar sent i höst eller så.

Här en länk till ett klipp med Doug Seeger med Jill Johnsson och Magnus Carlsson:
https://m.youtube.com/watch?v=pjfbHiVpvrc
Missa inte Allsången!

Love Me Tender sitter under min trimstol och tittar ut över ägorna. Medan jag trimmade på hennes mamma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards