Direktlänk till inlägg 17 juli 2014

Hektiska dagar

Av Susanne Andersson - 17 juli 2014 09:25

Mycket på gång de här dagarna. Man flänger än hit, än dit. Mycket kvar på jobbet att göra innan semestern. Men jag har unnat mig lite extra ledigt ibland och gjort små utflykter. Har varit på ett trevligt besök i Malmö en eftermiddag. Det var nog 7-8 år sedan jag var i Malmö senast,  tror jag. Nu blev det inte så mycket sightseeing den här gången heller. Men vädret var kanon och det var en trevlig eftermiddag med trevliga vänner.


Så har det varit besök hos veterinären igen. Lovis och Oscar som ska åka efter helgen. Oscar ska åka utomlands och behövde ett pass för hundar. Och Lovis ett intyg och en vaccination. Tack Frida och Felicia för hjälpen med valparna! Det är bra träning för valparna att åka till sta'n. Det händer så mycket och finns så konstiga ljud. Valparna stod och tittade på 2 byggjobbare som lastade in stegar och färghinkar i en skåpbil. Det var mycket slammer. Dessutom slamrade det från byggplatsen på andra sidan gatan. Men valparna var duktiga och satt stilla och tittade.  Jag ska ta med Sladden lite mer sedan, när det bara är han kvar. Hemma blir det ändå ganska lugnt när vi går på promenad.

När vi kom hem blev det som vanligt vattenland.


Mina grannar är så förtjusta i mina valpar och frågar efter dom. Min närmaste granntant säger att om  hon bara varit yngre, så hon kunde passa dom. Jag det hade varit något det, tänker jag. Eftersom hon är speciellt trädgårdsintresserad och har fantastiskt fin trädgård. Hur skulle den trädgården se ut efter lite passning? Haha, vågar inte ens tänka tanken.

På väg hem från bussen igår mötte jag en lös Siberian Husky, uppenbarligen på rymmen. Men han såg bekant ut och när jag närmade mig sprang han före mot det huset jag trodde att han bor i. Jag knackade på, men ingen öppnade. Det satt ett koppel i stuprännan, så jag satte fast honom där. Han hade hgalsband på sig. Så gick jag till en annan granne, som jag vet brukar passa den här hunden ibland. "Oj!", sa dom. "Då har han nog smitit ut från vår trädgård." Så dom gick med mig och hämtade hunden. Det var ju bra, så slapp han sitta där och vänta tills matte kom hem.


En fin bild på Oscar (Checkpoint Jailhouse Rock). Tack Frida för fotot!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards