Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

Ännu en solig dag

Av Susanne Andersson - 20 juli 2014 08:32

Tidig morgon, trots att det är söndag. Är så van att inte möta någon på morgnarna numera att jag blev helt överrumplad när det plötsligt dök upp en cocker spaniel med husse. Till och med Bonnie kom av sig. Men hon var snabbare än jag. Hann inte trycka på pipen i fickan förrän hon började skälla. Så började Kevin och Bonnie ger sig på honom och kaoset var ett faktum. Likadant varje gång jag går med båda hundarna. Just i det läget sprutar adrenalinet och jag skulle kunna strypa Bonnie. Just då är ordet hata ganska realistiskt. Men går jag med dom en och en går det bra att möta andra hundar. Så får vi börja om från början med träningen. Suck! Ett bakslag och så får man börja om.
Bara så enkelt att ta båda dessa tidiga morgnar. Lagom varmt, tyst, stilla, solen värmer lite lagom på ryggen. Gott!
Sedan frukost till oss alla.

Har flera uppfödarvänner som på senare tid börjat ge sina hundar färskfoder. Har varit lite misstänksam mot det. Men läst på och hört mig för hos vänner som använder det. Eftersom jag har tyckt att ett par av valparna varit lite för magra för min smak och inte hade riktigt den aptit de borde, tänkte jag att detta med färskfoder kanske kunde vara något. Som tillskott (aptitretare) till sitt vanliga valpfoder. Så jag köpte lite fryst foder. Det är hamburgare till valpar. Lätt att dela i mindre bitar. Jag delade en halv hamburgare i fyra delar. En liten del till varje mål. Det blir inte så mycket, men smakar säkert. Valparna kastade sig över sina skålar och åt med god aptit.
Lovis blev så mätt att hon lade sig på mage med bakbenen rakt ut och bara suckade. Även Kevin fick smaka lite och svepte sin skål på nolltid.
Jag tänker inte ge mina hundar enbart färskfoder, men ha det som komplement.
Vill du läsa mer om det färskfoder jag köpte, kommer här en länk till deras hemsida. Finns på många ställen,
(http://www.vomoghundemat.se)


idag säger vi GRATTIS till Tösen, Funny och Ebba!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards