Direktlänk till inlägg 25 november 2014

En solig dag...!

Av Susanne Andersson - 25 november 2014 23:46

En sådan härlig dag, på ett sätt. Såg ni den idag? Den ständigt frånvarande solen menar jag. Den lyste över Helsingborg hela dagen. Ljuvligt! Genast mår man bättre. Och med vårt varma väder i söder så är det toppen. För hur ofta får har vi haft 10C den 25 november?

Hundarna fick rasa runt lösa på ängen. Dom älskar det! Full fart åt ena hållet och så full fart åt andra hållet. Inkallningar med godis ingår alltid. Dom vänder nästan i luften. Bra att träna på det, för rätt som det är kommer en kanin eller en katt. Då är det bra att ha pli på sina jyckar. Ja, nu ska det erkännas att jag inte vet om dom skulle komma på inkallning om det kom en katt. För det har inte dykt upp något. Men det är ju därför man tränar hundarna. Det är i alla fall större chans att dom stannar om man tränar. Nu börjar det bli mycket som ska tränas. Zizi måste träna på allt hon lär sig på valpkursen. Samt att alla får träna på att stå och gå ordentlig. Jaja, det är inte alls så enkelt. Idag dök det upp en 'tanta' med en ilket skällande (klippt dvärghund förstås! Fördomar, jag..?) från ingenstans just som Kevin och jag tränade på att stå kvar. Det var väl den där idioten som skällde på mig på busshållplatsen förra veckan. Nu for den igång och vrålade så fort den såg oss. Det gick ju inte att få Kevin att stå still då. Hundrackar'n stod två meter framför honom, så vi kunde inte gå iväg heller. Vi stod bara kvar och till slut gick hon iväg med sin otrevliga hund. Och vi kunde gå vidare på vär promenad.

Kul med allt julpynt i fönstren. Jo här börjar man julpynta en vecka innan 1:a advent. Det beror på att fiskeläget Råå har sin skyltsöndag en vecka tidigare. För att inte krocka med den traditionella i Helsingborg. Därför kör många familjer med "Råå-tid" och pyntar i fönstren redan nu. Det är kul att gå på kvällspromenad sedan och kika och se hur folk har det. Kanske fina julgardiner eller en fin ljusstake.

Dagens bild tog jag i Lund igår. Ett vackert dekoretat skyltfönster, med staden som reflekteras i rutan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards