Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Black Friday

Av Susanne Andersson - 28 november 2014 21:30

Brrrr! Nu var det dags för både mössa och vantar. Var bara 2C i morse och råkallt. Men man får ju inte klaga. Om kylan börjar i december har man ju verkligen inget att gnälla över. Men nu mera kommer ju vintern i februari. Pannan slår på när det är 3C tror jag.
Så det blev varmt i köket och i badrummet. För de elementen går inte att stänga av.

Vaknade med ryggskott, glömde laptopen hemma. Så det blev lite sortering, möblering av ett annat rum (ja jag är allt-i-allo) vilket ju var super för mitt ryggskott (!) bestämde mig för att jobba hemma på eftermiddagen.
Så kunde hundarna få gå härliga lunchpromenader och busa och leka lite på ängen. Jag mår bättre själv när jag får ge hundarna ordentligt med tid på lunchen. Hatar när jag måste skynda skynda och inte hinner ge hundarna den tid de så väl behöver.
Att få se dom rusa och skutta på fältet och sedan komma med viftande svans för att hämta en godis. Då mår jag bra. Idag fick jag den tiden, innan det var dags att öppna jobbdatorn.

Vad är Black Friday? Något amerikanskt påhitt från handeln. Något om att julhandeln börjar och intäckterna hos handlarna går från red (minus) till black (plus). I alla fall var det många butiker som hade rea idag. Jag har ju inga julklappar att köpa. Ganska skönt att slippa slåss med alla.

Fick idag besked från Zizis uppfödare att man tydligen använt fel blankett när man ansökte om Zizis exportstamtavla. Så nu får man skicka in en ny blankett. Hm, så får jag väl vänta några månader till på hennes stamtavla. Kanske den kommer lagom till sommarens utställningar.

Dessutom fick jag ett mail från en annan del av Ryssland. Som meddelade att, trots att jag redan skickat in två bekräftelser från SKK på Bonnies och Kevins svenska championat, kräver man nu ett diplom (?) För oss är ju diplomen (som man kan beställa för en extra kostnad) lite grädde på moset. Men ryssarna vill ha bling bling, så jag får beställa diplom. Vi får se hur det går. Någon gång ska vi väl få ut våra championat.

Nu tar vi lite helg.
Dagens bild är nördarna Bonnie och Zizi i kökssoffan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards