Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Tomatens hus

Av Susanne Andersson - 4 augusti 2014 20:25

När man har semester och går runt och gör ingenting, är en ljudbok välkommet sällskap. Men nu har jag lyssnat igenom alla ljudböcker som jag är intresserad av - just nu. Alla på Toplistan och de Nykomna. Nästa utgivningsdag är torsdag. Något som förvånar mig när jag bläddrar igen presumtiva boktitlar på Storytel, är att det är ett överflöd av svenska kriminalböcker. Även tidigare romanförfattare skriver numer kriminalare. Och tyvärr måste jag tycka att de flesta är obeskrivligt dåliga. Det är stor skillnad på författare som Leif G W Persson och Henning Mankell. Men alla andra 'nya' författare som tror sig kunna bli kriminalförfattare biter sig mest i svansen tycker jag. Och en ny bok från författarparet Öhrlund och Butler, om psykopaten Silfwerbjelke, kommer först i september. Så i brist på annat har jag börjat på serien av Per Anders Fogelström om Stockholm, Mina drömmars stad.

Dagens väder bidrog till aktiviteter inomhus. Därför har det blivit trimning av familjens hundar. Men nu framåt kvällen har den blå himlen kommit tillbaks. Då blir det kanske en Danmarkstur i morgon, om vädret tillåter.

Igår åkte jag med grannen Bodil och hennes mamma till Tomatens Hus för lunch och inköp. Mycket folk men gott om plats i den lummiga trädgården. Den goda tomatpajen är vida känd och inte blev vi besvikna. Supergott! Så blev det inköp av tomater, minigurka och ett supergott tomatsmör som jag hittade på en hylla. Passar perfekt till stekt eller grillat. Ja, man kan köpa plantor också. Både tomater, chili och örter. Tomatens Hus ligger strax utanför Vallåkra vid Glumslöv, lite söder om Helsingborg. Värt ett besök om man åker här i krokarna. (www.tomatenshus.se)

En bild på Sudden som inte är helt nytagen ser jag. Han är trimmad sedan den togs. Hundarna fick märgben en dag och här har Sudden lyckats lägga beslag på 2 st ben i sin korg. Dom får bara tugga en stund på färska märgben. Sedan åker benen i grytan och kokas. Speciellt viktigt såhär års är det att de kokas ganska snart. Brukar hitta märgben i köttdisken på Coop för ett par 10:or.

/>

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards