Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Mars

Av Susanne Andersson - 12 augusti 2014 18:18

Det här med att flyga är ju trist på många sätt. Efter närmare en vecka har jag fortfarande "klick" i öronen efter flygturen. När man flög i min ungdom, delade flygvärdinnorna ut karameller och tuggummin. Så att man hade något att tugga på vid landning. Då slog det alltid helt lock. Man hörde inget på dagar. Nu har man lite lock en stund och så "klick" några dagar.

Hörde ni om de som ska åka till Mars om några år? Det tar 6 månader att komma dit. Snacka om flygtur!! Det värsta är att idagsläget finns inte något sätt att återvända till Jorden. "One-way ticket" liksom! Lämna allt, familj och vänner för att aldrig med återkomma. Allt för forskningen, sitt namn i historieboken.
Nej, jag ska inte åka till Mars. Det är giftigt på Mars, man måste vara inomhus, i nedgrävda baracker. Vad händer när dom tröttnar, blir osams eller får frispel på tristessen? Nej fy, tror inte man ens kan tänka sig hur det skulle vara att vara instängd under jord för resten av sitt liv.

Själv lever jag ute i solen med min fyra hundar, eller kanske snarare 2,75. Halva gänget är ju så små. Jag älskar att kunna vara utomhus och kunna njuta av sol och värme.

Zizi och jag har tränat. Åkt buss, gått på sta'n, varit inne i butiker. Hon är fantastiskt duktig. Imponerande lättlärd. Sudden får också träna.

Igår kväll fick vi åka med grannen till Bruce skog, ett naturreservat i utkanten av Helsingborg. Underbar omväxlande natur. Många trevliga spår att välja. Bokskog eller fält, bara att välja. Vid fågelsjön lyfte en häger och seglade över oss. Mäktiga fåglar.

Dagens bild är Zizi på språng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards