Direktlänk till inlägg 21 augusti 2014

Ärliga kommentarer

Av Susanne Andersson - 21 augusti 2014 07:00

Ibland får jag kommentarer till det jag skrivit. Oftast positivt. En del publiceras och en del slängs. På senare tid har nämligen kommentarerna kommit från personer som uppenbarligen inte ärute i ärliga avsikter. Avsändaren är  i regel kufisk, bara det gör mig misstänksam. En konstig eller för mig okänd avsändare gör att jag inte publicerar kommentaren. Jag vill inte bli uppmanad (eller länkad) till sidor om sex, rasfientlighet osv. Så ni som ev. vill kommentera min inlägg gör det ärligt.


Zizi mår mycket bättre idag och har sovit lugnt hela natten. Vet inte vad som hände, men ska ha lite koll på henne några dagar.


Åter en dag på konferensen, vilket gör att jag får sovmorgon. Yes! Haha, det trodde ni, eller hur? Nejdå, det var bara att gå upp kl 05.00 som vanligt. Kvin och Bonnie får gå en lite längre runda då och i morse fick dom rusa på en klippt del av fälten tillbaks. Sedan fick Zizi och Sudden gå lite och skutta på fälten bara. Busa och leka lite. Sedan frukost för alla och hundarna har nu somnat i var sitt hörn.

Men nu kan jag ta det lugnt några timmar och har bara 15 min körning dit. Så jobbdatorn fick komma igång och så hinner jag göra lite arbete innan dagen börjar på riktigt. Det är taktiskt att göra mailutskick till sin chef kl 06.15, så ser dom att man är "på jobbet" tidigt (hehe).


Att valpar gör sina behov inne ibland är ofrånkomligt. Och med två stycken "snorungar" blir det lite här och där. Då kan jag inte sluta undra över val av ställe för detta. Att man gör på tidningarna som är utplacerade vid ytterdörrarna är helt ok, men när man sätter sig mitt på köksgolvet eller i sin korg har jag svårt att hänga med. Sedan ser man helt oförstående ut när jag ryter "UT!". Väl ute blir tonen en annan och det utdelas alltid godis (hundmat) till alla. Det vet dom och kommer direkt skuttande för att inhämta sin "vinst" efter utfört arbete i trädgården eller på promenaderna. Ja, det ska nog gå att få fason på dom så småningom.

Vi hoppas ju att Sudden snart ska få en egen familj att terroristera.


Såg en rolig sak i går kväll när jag kom körande. Över gatan i området kommer en mus travande, inte särskilt fort, eller för en mus kanske det var det. Efter musen kommer en katt ca 1 meter bakom, travandes i lugn takt, kikande på musen. Men när dom väl var över i gräset blev det lite krångligare för musen att ta sig fram i vegetationen, då slog katten till med tassen.... Hann inte få upp mobilen men det var en rolig syn med musen och katten travandes bakom.


Dagens bild är på Sudden som hamstrat lite när det var utddelning av märgben. Bilden är inte helt ny, utan några veckor gammal. Nu är Sudden trimmad och ser helt annorlunda ut. Men det är en söt bild.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards