Direktlänk till inlägg 27 augusti 2014

Fördröjningar

Av Susanne Andersson - 27 augusti 2014 13:09

Äntligen sol och 20C igen, underbart! Fortsätt så. Det är fördelen med Skåne, långa varma höstar och tidig vår. Det gillar vi.

Igår var Zizi och jag på en liten utflykt. Vi åkte buss, tåg och bil. Dit gick bra, hem trasslade det till sig. Först körde vi lite vilse och kom sedan på att vi glömt våra jackor. Tillbaks igen, hämta jackor och vilse igen. Till slut satt vi på tåget hem, Zizii och jag. Det körde en station, sedan blev det stopp. En passagerare hade blivit sjuk och man skulle invänta ambulans. Det tog 45 min(!) Tur att han inte var allvarligt sjuk. Det visade sig stt personen gått ur tåget och satt på en bänk på perrongen. Lite yr och illamående. Hm, kanske för många öl? Till slut fick vi byta till ett annat tåg. Det gick en station och stannade. Nu var det dags att ringa in hundvakten kände jag. De andra hundarna började nog snart undra vart vi blivit av. Efter 20 min kunde vi fortsätta. Fick byta en gång till för att komma på ett snabbtåg till Helsingborg. Zizi var jätteduktig och satt så fint i mitt knä mest hela tiden. Nu fick hon mycket träning i att åka tåg. Sov lite ibland eller tittade ut genom fönstret. Det var skönt att komma hem efter en dag på Skånes sydsida.
Tack Frida för sällskapet! Och tack Berit som kom med ett medskick. Den blir dom säkert glada över.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards