Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Härligt!

Av Susanne Andersson - 28 augusti 2014 21:20

Vilken underbar dag vi haft idag!! Det började med en tidig morgonrunda. Himlen var orange, när solen precis hävde sig upp över kanten. På fälten låg en magisk dimma och det var SÅ vackert! Jag släppte Kevin och Bonnie på fältet och hoppades att det inte skulle gömma sig en kanin inne i dimman. För nu var hundarna borta. Ibland dök dom fram ur dimman och kollade att jag var med och så "poff" så var dom borta igen. Jag bara njöt!. Lite kyligt för min smak, men så vackert. Så hem och byta hundgäng. Det blev en kort promenad runt kvarteret med dom som inte ska gå så långt. Dom fick skutta lite på fältet på lunchen istället. Nu gäller det att njuta av varje fin dag, innan hösten slår till på allvar. Brrr, vill inte tänka på det ännu.


"Skitmycket" på jobbet, om uttrycket tillåts. Alla är stressade inför anstormningen av studenter på måndag. Lärarna förbereder nya kurser och planerar sina lektioner. Som administratör ser jag till att alla lärare och studenter får tillgång till alla databaser som behövs för deras verksamhet. Samt ser till att det finns scheman och kursplaner uppladdade, där dom ska vara. Det behövs listor på alla nya studenter, så att vi kan ropa upp dom. Biblioteket på Campus behöver få de senaste ändringarna, så att dom kan beställa hem böcker som studneterna kan låna. Kursböcker är dyrt, så många lånar på vårt bibliotek istället för att köpa nya. Det verkar som om jobbdatorn får gå varm i helgen. Mellan varven får det väl bli lite målning. Måste väl bli klar med planken, antar jag. Om det är fint väder så är det ju trevligt att stå ute och måla lite. Vi får väl se vad det blir. Lite extra städning behövs alltid, när man har valpar hemma och om jag hinner blir det nog lite trimning. Jag är inte så fanatisk när det inte är utställningar inplanerade. Då får det bara bli lite underhållstrim. Underhåller trimningen regelbundet, så att pälsen inte växer sig för lång. Då får man ju börja om från början igen och det orkar inte jag. Så lite och ofta är min melodi.


När valpar kommer i tandömsningsperioden vid 4-6 månader så ska man vara försiktig med deras öron. Speciellt terrier. VArför vet jag inte riktigt, men öronen är känliga då och kan lätt resa sig upp under perioder. Det gäller att låta öronen vara i alla lägen och när valpen bytt alla tänder så brukar öronen sitta på rätt plats igen. Suddens öron ser roliga ut ibland. Ett har lyft lite och ett ligger lite tungt ned mot kinden. Så nästa dag kan båda vara lite lätta och nästan stå rätt upp om det blåser lite. För att en tredje dag se helt korrekta ut. Sådär håller det ofta på. Inte så mycket att bry sig om men inte hålla på och pilla med öronen eller klia på dom just nu. Sudden vet att det finns andra mysiga ställen. Fram på bröstkorgen och vid revbenen, men allra bäst alldeles framför svansen. Då kråmar han sig och nyps lite, för det är så mysigt att bli kliad där. Hans mamma har precis börjar löpa och hon doftar gott, tycker han. Men hon har samtidigt fått ett "jäkla" humör. Han har lite svårt att förstå att hon bara snäser och fräser, så han håller sig till Zizi. Zizi kom ju som en bortskämd böna och trodde att hon kunde göra som hon ville. Nej, det går ju inte i vårt hus, så då kan man ju terrorisera sin "lillebror" istället. Inte lätt att vara liten Sudd alla gånger. Men dom är inte dumma mot honom, bara leker. Zizi älskar att springa. I trädgården springer hon runt runt runt och Sudden försöker hänga på. Så vänder Zizi   , hoppar över Sudden och är strax försvunnen åt ett annat håll. Dom verkar ha roligt ihop.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards