Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Härlig helg

Av Susanne Andersson - 6 oktober 2014 09:23

Vilken underbar helg vi haft!! I alla fall vi i södra delen av landet. Rena sommaren faktiskt. Har stått ute och trimmat hundarna. Gått härliga promenader på landet. Kevin och jag gick den s.k "bonnarundan" igår, förbi bondgårdar, öppna fält, hästhagar. Kevin kunde springa lös och jag bara njöt i solen. Ett väder jag mycket väl skulle kunna tänka mig att ha vintertid. Men man hinner ju inte så mycket ändå på en dag, tycker jag. Man sover lite längre, (ja, ändra till 6.30, yippie!) går med hundarna, äter frukost, tittar lite på TV, trimmar, äter lunch, går hundpromenader, trimmar, äter middag, tittar på TV, går med hundarna, sedan är dagen slut. Och inte tyckte jag att man hann med något. Får skippa TV-tittandet helt kanske? Men ibland är det skönt att bara slappa en stund.



Som jag sagt förut så lyssnar jag gärna på ljudböcker när jag är ute och går. Just nu lyssnar jag på Per Anders Fogelbergs serie om Stockholm. "Mina drömmars stad" och fortsättningen på den. Fantastiskt roligt för mig som är uppväxt i Stockholm (Gamla stan) under 50-60-talet. Det är mycket man känner igen och mycket man inte känner igen förstås. Sådan som hände före min tid.  Visst blir jag väldigt suger på att resa upp till Stockholm och gå runt lite. Liten nostalgitripp och följa i böckernas spår kanske. Jag har inte bott i Stockholm på måååånga år och inte är jag där särskilt ofta heller. Kanske dags att göra ett besök.


När valparna var små fick jag en tomatplanta av Eva Slättne, när hon kom på besök. Den har inte hänt någonting med på hela sommaren. För varmt tänkte väl jag. Men nu kom plötsligt några små gula tomater på den. Haha, mina första egna uppfödning av tomater! Trots lång startsträcka så kom dom till slut.


För ganska precis ett år sedan var jag i Kaliningrad på utställning. Vi har fortfarande inte fått våra championat därifrån ännu.. Ryska Kenneklubben är inte lika snabba som våra Svenska kennelklubb. Här får man ut championatet samma dag som man ansöker. Men det ryska kommer väl så småningom.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards