Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Ny kurs

Av Susanne Andersson - 7 oktober 2014 20:34

Värsta skitvädret!!! Blåst, regn och inget trevligt alls. Men ut måste man.
I går var jag på en introträff om en handlerkurs som jag anmält till. Här i Bårslöv, kan det bli bättre? Jag tar cykeln tänkte jag och hade en halvtimne på mig. Måste bara vara rakt fram, någon km bort Men det var det inte alls och trött blev ju jag. Så sista biten ut på landsvägen fick jag gå med cykeln. Kom fram helt slut. Intressant info. Kul att träffa trevliga hundvänner. Och idag skulle jag börja handlerkurs. Eftersom det gällde handling så var det jag som skulle gå på kurs, inte hunden. Jag valde Bonnie som är lätt att visa. Kursen börjar tidigt, så jag fick smita från jobbet. Tänkte ta bussen den här gången. Det är 4 hållplatser kanske. Men den bussen som kom gick såklart ett annan väg och passerade inte där jag ville av. Så vi fick gå en km tillbaks. Hade väl peecis kommit in i hallen när himlen öppnade sig. Det vräkte ned och smattrande öronbedövande på aluminiumtaket. Vi var ca 10 st på kursen, med väldigt olika raser. Allt ifrån stora Sennehundar till chihuahuor. Var och en fick individuell 'kritik' och man tittade, lyssnade och lärde. Fast det är svårt att lära om invanda beteenden. Det märkte vi alla. Det blir lätt att man gör som man brukar. Jag fick veta att jag går för fort och tittar för mycket på hunden. Då tittar Bonnie på mig (för att få godis) och så glömmer hon att trava ordentligt. Men med några handfasta tips så blev det bättre. Så nu vet jag vad vi ska träna på under veckan.
Så var det tänkt att Zizi skulle få gå på ringträning lite senare i kväll. Men med tanke på vädret och avståndet släppte jag den tanken. Ni ser det framför er eller hur? Jag på cykeln och Zizi i cykelkorgen! Haha, ni som träffat Zizi förstår det orimliga. Vi skulle väl inte komma runt kvarteret innan hon krånglat sig ur den. Så det får vara. Hon ska börja valpkurs om ett par veckor. Måste fixa (eller låna) en bil. Det inser jag ju, för det här går inte. Man kan inte cykla genom livet. Och jag har stor respekt för alla som inte har bil, men klarar sig ändå. Det kan inte jag, bara att konstatera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards