Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Hösten hälsar på.

Av Susanne Andersson - 13 oktober 2014 19:37

Det är inte många ute i det värsta regnvädret i kväll. Inte ens de små tanterna med sina klippta dvärghundar. Nej, dom får kanske bara vara ute när det är fint väder. Hade säkert kunna ta alla tre hundarna på promenad. Men vet att OM jag gör det så möter man någon taggad pitbullkorsning med attityd. Så jag avstår, går med en och en som vanligt. Zizi får gå en promenad och skutta lite, sedan lös på fältet. Fullt ös! När vi kommer hem drar hon ett antal repor runt äppelträdet också. Sedan Bonnies tur. Först promenad, där vi möter kompisen Bodil och hennes tre Golden. Men det var för regnigt att stå och prata. Bonnie får springa lös resten av rundan. Nu var jag rejält blöt, men Kevin skulle också ut. Så mötte vi Bodil igen "Kan man bli blötare?", sa hon och så skrattade vi. Båda såg vi halvdränkta ut.
Kevin fick springa på fälten vid idrottsplatsen. Ett par olika gäng med fotbollsspelande ungdomar på planen. Plötsligt kom en boll farande över staketet och landade strax intill Kevin."Kalla på hunden!!!", gormade ungarna, medan en klev igenom ett hål i nätet. Kevin kom och vi gick tillbaks hem. Tuffa fotbollskillar som tränar trots vädret. Väl hemma blev hundarna torkade med en stor frottehandduk. Dom riktigt njuter av massagen som handduken gör medan dom frotteras torra. Sedan hoppade jag in i duschen. Hur härligt är inte det att stå där i värmen, när man är lite kall och ruggig.

Bonnie och jag har tränat på vår hemläxa från handlerkursen. I morgon är det fortsättning. Förra veckan fick vi lära oss att starta, stanna och gå i rätt tempo. Imorgon tror jag vi ska börja ställa upp hunden. Vi får se vad det blir.

Hundarna surnade till när dom blev arrangerade. Dom satt så fint där, men när jag lade mig i var det inte roligt. Kevin lade sig och ser bara less ut. Bonnie sänker öronen bakåt och ser trumpen ut. Och Zizi.... bara att hon satt still så länge att det gick att ta ett foto. Rätt söta ändå!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards