Direktlänk till inlägg 21 oktober 2014

Regn, regn...

Av Susanne Andersson - 21 oktober 2014 21:02

Det är så härligt att hoppa in i duschen när man är lite ruggig. Det har ju blivit tradition att det ska vräka ned regn varje tisdag. Jag kom hem sent från jobbet med en försenad buss. Hade 15 min på mig innan jag skulle vidare till min och Bonnies kurs. Bestämde mig för att chansa med cykel. Packade en ryggsäck med inneskor, reflexväst, extra lampor till cykeln, utsällningskoppel och godis (nej det hade jag glömt )Bonnie fick sitta i cykelkorgen och så drog vi iväg. Bonnie har aldrig åkt i cykelkorg innan, men hon satt så stilla och fint. Trots att vi åkte förbi andra hundar på vägen. Jo hon satt fast, så att hon inte skulle hoppa ur.

Kul på kursen förstås. Tur att vi tränat. Nu fick vi nya saker att träna på till nästa vecka. Bonnie är så glad och försöker göra rätt. Men är ofta lite för entusiastisk och har svårt att stå still. Det är svårt att träna "stå" om man inte står still. Haha, kul att hon tycker att det är roligt. Många har unga hundar på 6-8 mån. Dom fattR ju ingenting. Bonnie har ju mer erfarenhet och förstår vad hon ska göra. Jo, jag sa att jag skulle ha med Kevin idag. Men det är kanske bättre att ha samma hund hela kursen.
När vi kom ut från kursen så började det regna igen, förstås. Stackars Bonnie, hon skakade och skakade för att bli av med blötan. Vi var båda helt dränkta efter vår cykeltur hem. Så det var skönt att krypa in i den varma goa duschen. Bara ett fel, jag kan inte sluta. Vill bara stå där i värmen. Men man måste tänka på miljön (och ekonomin) så det fick bli en snabbdusch. Nu blir det TV-kväll.

Först lite middag. Kan rekommendera Abbas Fisksoppa. Det var fantastiskt gott. Lax och torskbitar med tomat. En matig och god soppa. Finns i kyldisken. Prova den!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards