Direktlänk till inlägg 3 september 2014

Promenad, promenad..,

Av Susanne Andersson - 3 september 2014 20:57

Klockan är 19.40 och jag har just landat i kökssoffan efter dagens sista hundpromenad. Nu är jag helt slut. Inga fler promenader idag. Kanske bara en kort kvällsrunda Under 3 timmar och 45 minuter har jag gått hundpromenader idag. Nej, fel för Kevin fick en cykelrunda. Så jag har faktiskt inte gått hela tiden. Och valppromenaderna blir ju korta och långsamma. Träffar hundar och folk att hälsa på. På ett ställe kom en liten kille tultande. Han kaske var runt året, lite drygt. Grabben verkade helt orädd och närmade sig valparna. Dom tittade bara nyfiket på honom och nosade på hans framsträckta händer. Grabbens mamma berättade att han älskade hundar. Trots att har skrek av lycka när dom slickade på hans händer, så verkade båda valparna helt faschinerade, Ingen av dom visade minsta tveksamhet, trots hans ganska ovanliga kroppsspråk. Kul att se hur barn och valpar verkligen fann varandra. Och väldigt nyttig träning för valparna. Men det tar tid att ha hund. Och så slarvar man med maten. Hundarna är viktigare, äta kan man göra sedan. När?

Vilket osökt fick mig att tänka på våra nya studenter. Curlingtiden verkar ha tagit slut! Flera kollegor har kommit förbi och berömt de nya. Artiga och trevliga är dom tydligen över lag. Det är vi inte vana vid minsann. MEN, något klickar lite oroande. Många är väldigt kraftiga, särskilt tjejerna. Trots allt kackel om hur ofta dom tränar. Man undrar lite VAD dom tränar då. Nu ska man inte generallisera. Man ska inte heller prata illa om någon. Inte heller kasta sten i glashus, jag är ju lite överviktig själv. Men det är lite skillnad på en 60+ kärring och unga 18-åriga flickor. En tjej på ca +100 hade självförtroende så att det räckte. Den donnan hade superkorta jeansshorts, svarta tights, rosa (väldigt åtsittande) top och knähöga röda gummidtövlar!! Jösses, säger jag bara. Ingen självkritik där inte...

Ett alltid aktuellt citat:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards