Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Poliser, poliser....

Av Susanne Andersson - 7 september 2014 19:03

Vet inte hur många poliser jag sett idag, men många blev det. Både i uniform och civila, polisbilar i olika former, motorcyklar och många polishundar. Jag har alltid haft ett gott öga till poliser. Kanske beror det på att jag är uppväxt granne med en polisstation. Eller så är det alla snygga, artiga och vältränade killar som stoppar en på vägen ibland. Hm! När jag såg att Polishunds SM skulle gå i Malmö gjorde jag en markering i kalendern. Så i förmiddags packade jag och Zizi en ryggsäck och tog tåget till Malmö. Mycket folk, många hundar, högtalare, man applåderade och sköt med startpistol. Hur bra träning som helst för liten valp. Inget bekymrade Zizi. Vi satte oss längst ned på en trappa till en läktare och hade bra utsikt. Det är faschinerade att se dessa väldresserade hundar. På ett ställe skulle hunden jaga efter en tjuv och vända direkt på inkallning. Ingen lätt sak att lära dom. Hunden har ju full fart och fokus på den här boven. Men när kommandot kom så vände dom nästa i luften tillbaks!! Mycket imponerande!! Så var det lite uppvisningar ibland, bl.a lite biljakt. Det var även anpassat för barn. Uppvisningar och utställning av fordon. Zizi tröttnade snart och somnade. Hon kan verkligen konsten att koppla av. Folk klev över henne och det passerade folk, hundar och barnvagnar framför tassarna på henne. Men hon sov. När vi sedan skulle åka hem råkade vi ut för tågstopp -igen. Alla tåg var inställa. Så träffade jag en dam från Ramlösa, som väntade på samma tåg. Hon hälsade på Zizi och berättade att familjen hade hund. Så kom plötsligt ett tåg som vi snabbt hoppade på. Proppfullt!! Vi fick stå. Tåget skulle gå till Göteborg, via Helsingborg. Men efter ett par stationer blev det tåget inställt. Det kom ingen och avlöste lokföraren, sa dom. Nej, då är det ju inte mycket att göra. Alla fick hoppav igen för att byta tåg. Så vi rusade till ett annat tåg. Alla hoppade på det, också proppfullt! Vi fick stå igen. Det är inte så lätt att rusa med ryggsäck och valp i famnen, men det fick ju gå. Det visade sig vara ett mjölktåg, ett som stannar överallt. När vi till slut kom fram till Ramlösa blev jag erbjuden bilskjuts sista biten. Så jättebussigt! Vi hade inte varit borta längre än dom är vana vid, så hemmagänget såg rätt yrvakna ut när vi kom. En kul dag med många intryck. Både för mig och för Zizi. Nu har Bonnie och Sudden fått var sin promenad. Och Kevin har fått en cykelrunda. Nu kan vi ta kväll, med gott samvete. Ska se om vi hittar något gott i frysen att ha till middag.

Det är spännande saker som sker inne på tävlingsbanan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards