Direktlänk till inlägg 8 september 2014

Förväntan...

Av Susanne Andersson - 8 september 2014 20:50

Att ha en kärlekskrank hanhund hemma kan ha sina avigsidor. Det vet ni som har hanhundar. Nu är det väldigt individuellt hur dom uppträder. Vissa ylar och är knappt kontaktbara om det finns en löptik i närheten. I mitt fall kommer jag ganska lindrigt undan, även om jag är rätt trött på Kevins eviga pipande. Men så länge han bara piper får man vara tacksam. Han håller sig lugn i övrigt. Och förhoppningsvis går det över i nästa vecka. Och på andra sidan har vi Bonnie som också sitter och piper, för att komma åt Kevin. Ånej, så roligt ska vi inte ha! Dom hålls åtskilda tills faran är över + några extra dagar, för säkerhets skull.


Ungdomarna leker och leker. Undrar om inte Sudden kommer att tycka att det blir rätt skönt att få komma till sin nya familj om ett par veckor. Jag vet att hans familj längtar väldigt mycket. Han är nog lite trött på att vara "slagpåse" åt Zizi nu. Hon är inte alls dum med honom, bara lite retsam. Och väldigt energisk! Hennes energi tar liksom aldrig slut, så jag får "rädda" Sudden efter en liten stunds lek. Vill inte att det ska bli för mycket för honom. Då leker Zizi själv. Man kan springa runt äppelträdet ändå, runt, runt. Eller så kan man gräva små kul gropar. Fast bäst är att gå ut på promenad. Hon står alltid närmast dörren när vi ska ut, och träning av "stanna!" ingår ett flertal gånger per dag. Någon som hon struntar fullkomligt i. För hon ska UT och hon ska ut FÖRST! Så den diskussionen har vi varje gång ytterdörren öppnas. Så småningom fattar hon väl det också. Det är en rätt smart tjej, men vet att utnyttja situationer. Och lättdresserad i stort, eftersom hon älskar mat. Det kommer jag ihåg från min tid med basset hounds på 70-80-talet. Dom var lätta att lära, bara dom fick mat. Alla bassets är matvrak. Min man tävlade till och med i lydnad med en av våra bassets på den tiden. Bara på låg nivå, men det gick rätt bra vill jag minnas. Ja, det finns stunder då jag saknar bassets. Dom är lugna och trygga och bryr sig inte om mycket i livet. Ibland när jag får bråka med stökiga terriers, då saknar jag det där lugna, sävliga. Och inga terriervalpar är någonsin lika söta som bassetvalpar som lufsar runt och trampar på sina öron.


Idag fick jag en fin bild från Suddens matte Ewa, tagen här hemma vid deras besök. Kevin, Sudden och Zizi hoppas på godis. Förväntan, blev temat. Tack Ewa för bilden!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards