Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Ingen glömd..

Av Susanne Andersson - 12 september 2014 18:31

Fy vad jag har varit osams med mina hundar idag. Redan i morse var vi på olika våglängd liksom och på lunchen var dom billigt till salu allihop. Det var faktiskt bara Bonnie som uppförde sig och fick gå på lunchpromenad. De andra blev förvisade till trädgården. Kevin har ju bara en sak i huvudet och tänker dessutom med fel huvud den här veckan. Han har nu fått en kudde att fördriva tiden med. Den håller honom sysselsatt kan jag väl säga. Det där med kuddar till pilska hanar är väl beprövat i vår familj. Även Kevins pappa hade en stor kudde att avreagera sig på under de värsta dagarna. Zizi var helt oregerlig på lunchen och gjorde bara allting fel. Lille Sudden, som i vanliga fall är snällheten själv, skulle först inte gå ut, bara stod i dörren och vägrade. Sedan skulle han inte gå in heller. Det slutade med att han fick tillbringa en stund ensam i trädgården, med dörren stängd. Jag orkade ha fler diskussioner med honom just då. När jag så småningom öppnade igen, så kom han in direkt. "Matte, du glömde mig...". (Hm).

Jag har ju pratat om att gräva upp i trädgården och göra gångar. Hundarna har ju gjort vissa "stråk" i trädgården. Och i stället för gyttjepölar i vinter tänkte jag lägga plattor. Men det är som vanligt mycket snack och lite verkstad. Så nu har Zizi och Sudden tagit saken i egna tassar. Man har helt enkelt börjat gräva upp trädgården! Kanske inte precis där jag hade tänkt, men man får ju inte vara så nogräknad. Man får helt enkelt vara tacksam för den grävhjälp man kan få i sådana här projekt. Vi får se om helgen bjuder på vidare grävarbeten, eller målning av plank. Tapetsering inne är också ett långtidsprojekt, som skulle varit klart i somras. Det finns alltid att göra och när man tröttnar på det kan man alltid gå en hundpromenad.

På söndag måste det väl bli valvaka antar jag och sedan matas man av alla spekulationer i veckor framöver. Varför blev det si, eller så? Vad ska dom göra nu då, si eller så?  Ja, man kommer att trötta flera gånger om och vara tacksam att det inte är val så ofta. Det finns riksdagspartier som gör TV-reklam och säger att "Rösta på oss, så ska vi värna om gratis parkering i city". Jösses, den som röstar utifrån sådana vallöften fattar inte vad valet handlar om. Klaga inte sedan över höjda skatter, sämre sjukvård, högre arbetslöshet osv. Ni röstade faktiskt bara på gratis parkering i city!

För någon dagar sedan pratade jag om tidstjuvar och hamnade igår kväll helt otippat på ett TV-program om just tidstjuvar i vardagen. Man fick följa en familj som verkade helt hysterisk. Deras barn hade ett fleratal aktiviteter varje dag och på helgerna skjutsades det efter scheman. Så föräldrarna fick ofta äta middag vid 22-tiden fram för var sin laptop. Löjliga familjen, tycker jag. Enklast vore väl att varje barn gör en aktrivitet i veckan. Den här familjen umgicks aldrig och jag tror inte att programmet hjälpte mycket heller. Mamman erkände att hon ville känna sig "duktig". För vem är hon duktig när hon bränt ut sig? Se programmet om ni kan, torsdagar i SvT.


Ha en trevlig helg!


Dagens bild har jag "snott" från Facebook. Det är Kevins mamma Jana (Ch Jandinja Calypso) som fått följa med sin husse Kary till jobbet. Hon ser ut att njuta på den fina stolen och övervakar att alla jobbar ordentligt.

 


 
 
Anneli Persson

Anneli Persson

29 september 2014 15:42

Det är min FARMOR! Kramar från barnbarnet Flora

http://www.nunsstory.se

Susanne Andersson

29 september 2014 19:33

Ja Flora, det är din farmor. Visst är hon gullig!! Och igår var din farfar också på bild.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards