Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Sovmorgon

Av Susanne Andersson - 14 september 2014 19:54

Det låter som något ouppnåligt, men jag fick faktiskt sovmorgon. Jo, jag kommer ihåg att valparna kom och försökte väcka mig, men lyckades få dom att lägga sig igen. Så kunde vi alla somna om. Kvällen som skulle tillbringas framför TVn slutade förstås med sovande matte. Och så måste man ju kvällsrasta och då är man ju snart pigg igen, typ kl 23.30 När vi väl lagt oss så började någon j**el att skjuta raketer. Tyvärr hann jag inte med där. Annars tränar ju jag mina hundar med godis och leksaker vid jul/nyår, så att dom inte ska bli rädda. Men nu flippade Bonnie ut totalt och Zizi började skälla. Det tog en stund att lugna alla uppskärrade hundar och komma till ro igen. Om det inte redan är förbjudet, så borde det vara förbjudet att skjuta raketer annat än vid nyår. Så vi var kanske värda vår sovmorgon.

Sedan har alla hundar blivit badade och trimmade. Min rygg har nästan givit upp nu känner jag. Måske skaffa ett hundbadkar, så att jag slipper krypa på alla fyra i duschen. Men skönt med rena hundar. Eller ja...valparna hoppade raskt ut i trädgården och fortsatte utgrävningen. Hm! Så mycket mer aktiviteter blev det inte. Alla promenader tar sin tid och så har jag försökt läsa ikapp i högen med olästa tidningar. Ligger lite efter när tidningarna visar tips på påskmat, eller tips på blommor till midsommar.

Igår blev det flytt av liten igelkott igen. Vet att man inte får flytta dom, men bättre än det öde som drabbar dom om dom kommer in i vår trädgård. Den här låg precis intill staketet vid Kevins utkik i häcken. Han blev ju helt tokig när han upptäckte kotten 20 cm från nosen Så det fanns ingen annan räddning för den än att snabbt hämta den och föra den till säkrare mark. Faktisk bara andra igelkotten jag sett i sommar. Förra året flyttade jag på ett 10-tal. Förhoppningsvis har alla hittat nya boplatser.


Dagens vacka vy är en solnedgång från Visby. Taget förra sommaren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards