Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Höstdagjämning

Av Susanne Andersson - 23 september 2014 18:45

Höstdagjämning, det låter något det. Det innebär väl egentligen bara att nu är det helt kört. Nu blir det väl bara mörkare och mörkare. Längtar till 21 december, då det vänder igen. Och så vårdagjämningen i mars, som brukar infalla på min födelsedag. Sedan kan man börja längta efter vår och sommar igen.

Fast i morse var det faktisktr bara 1,5C, och det var lite ruggigt. Så det fick bli både strumpor och halsduk idag.  

På söndag ska jag åka till Göteborg för att gå Lakelandpromenad. Det ska bli jättekul! Hoppas att det kommer ett trevlig gäng, men det tror jag. Tanken är att vi träffas och går en trevlig promenad, fikar/grillar eller vad vi nu hittar på som avslutning. Det är trevligt att träffas, lära känna andra Lakelandägare. Tanken är att man kanske sedan ska kunna anordna egna promenader. Det är ju så mycket lättare när man känner varandra. Då kan man dra ihop ett gäng och gå en sväng. Ut med hunden ska man ju alltid. Det finns promenader någorlunda regelbundet i Stockholmstrakten och i Skåne, men det var länge sedan i Göteborg. Om nu någon bloggläsare inte har Lakeland, men vill hänga med ändå, så är ni varmt välkomna! Vi träffas kl. 11.00 vid Stora Torp vid Delsjövägen. Avfart Örgryte, från motorvägen.


På kvällspromenaden (..eller ja, vi går en tur till senare också) så gick jag med Kevin något som vi i Bårslöv kallar "Bonnarundan". Den går över åkrar och ängar, förbi gårdar och villaområden. På ett ställe går man in i en allé, förbi en gård med hästhagar. Det står skyltat med privat och så, men jag har hört att man får gå där. Nu dök det upp en ung, snygg kille och höll på med några av hästarna i hagen. Så för säkerhets skull frågade jag om det var ok att passera på vägen förbi gården. Det var inga problem. Vi stod och pratade om hästarna en stund, tills han gav mig ett visitkort. Han var veterinär och gjorde gärna hembesök (jo, jag tackar..!!).  Nu har jag haft samma veterinär sedan jag flyttade till Helsingborg för 14 år sedan. Men hon är ju närmare mig i ålder. Otroligt kunnig och duktig på hundar. Tävlar själv aktivt med sin schäfer Ace i bruks. Men jag menar.... en ung, snygg kille i 25-års åldern, som dessutom gör hembesök (!), vad kan slå det? Jag får höra med min veterinär Cecilia nästa gång. Hon kanske behöver en assistent på sin klinik?

Vi har fått rapporter från Sudden att allt är bra och att han trivs i sin nya familj. Det finns så mycket nytt att utforska. Ja, han har ju en helt ny värld att utforska.


Och så säger vi GRATTIS till Raja, som är kullsyster till Kevin. Hon var på utställning förra helgen i Bjuv och fick certifikat!! Hoppas att vi får se henne i ringarna igen, nu när det gick så bra.


Så, det är bara att vara beredd när hösten kommer....!
(Även om jag starkt ogillar när man har kläder på djur, så är den här bilden väldigt söt)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards