Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Prinsessan på ärten

Av Susanne Andersson - 29 september 2014 14:24

Haha, ungar är för härliga. Eller inte... Ibland undrar man lite hur dom tänker. Idag på bussen satt jag bakom "prinsessan på ärten", som tydligt och ljudligt talade om för sina (lätt utråkade kompisar) om allt vad hon inte vill göra. Och uppenbarligen inte heller behövde göra. Hon var kanske 15-16 och väldigt utstuderad. Hon berättade att hon skulle på något läger men att det MÅSTE finnas ordentlig toa, för hon VÄGRADE att gå på utedass. Jo, för det hade hon gjort en gång och var så ÄCKLIGT, att hon ALDRIG skulle göra det igen. Och inte tänkte hon diska på lägret för hon diskade aldrig. Det är så ÄCKLIGT att diska. Hon skulle aldrig skaffa en lägenhet utan diskmaskin....(och så höll det på) Snacka om curlad unge!! Hon måste ju vara enda barnet i en familj, för jag kan inte tänka mig att en mamma med flera barn skulle låta ungen slippa att diska och städa (för det kunde hon inte heller nedlåta sig till). Hoppas den här unga 'bönan' får lära sig lite "vett och etikett" snart, för till och med hennes vänner tyckte att hon var lite väl bortskämd.


Idag är jag lite konstigt klädd, eller kanske helt moderiktig, vad vet jag? Rosa prickigt linne under en kritstrecksrandig grå kavaj, grå byxor och randiga strumpor (på tvären) och gråa skor. Vet inte om det är riktigt rätt att blanda prickigt och randigt, men vem bryr sig. Nu ser ju folk så konstigt klädda ut att ingen längre reagerar. Är verkligen inte något modelejon och det är tack och lov inte någon annan på mitt jobb heller. Annars finns det i regel alltid någon lite "nippertippa" som ska utmärka sig och som de andra sedan ska apa efter. Själv köper jag kläder som passar till hundar, längre tänker jag inte. Köper kläder som passar på hundutställningar och hundaktiviteter, det får räcka. Det var längesedan jag var på finare fester, så den garderoben är för länge sedan utbytt. Just nu skulle jag vilja ha en snygg tweeddräkt med kjol och kavaj. Sådan som alla "hundtanter" i England alltid har. Får väl kvista dit någon gång och se om jag hittar en. Dom är så klassiska och snygga, tycker jag.


"Wake Up happy" säger en reklam till en hotelkedja. Jo, det kanske man kunde göra om man ägde en hotelkedja, men annars vet jag inte. Jag blir väckt varje morgon av en pussande Zizi. Hon har legat i korgen nedanför sängen, men står nu på bakbenen, sträcker sig efter mig och gör sig till. Hon är så glad och vill bara vara "söta, gulliga Zizi". Sedan lägger sig Kevin i det hela och ålar utmed hela sängen och ska vara med och pussas. Och så Bonnie som sover vidare, men kikar på oss lite surt för att vi stört henne. Sedan gäller det att vara blixtsnabb, innan någon hinner ut i rummet och göra något som borde göras ute.  Haha, i morse rusade jag i bara trosorna till altandörren och öppnade för Zizi och Kevin. Vågade inte tända ytterbelysningen i min klädsel, men dom gjorde vad dom behövde och kom snabbt in igen. Så kunde jag klä på mig och sätta koppel på dom och gå ut och gå morgonpromenad. Bonnie sover vidare till nästa omgång. Väl hemma hoppar Kevin snabbt tillbaks upp i sängen och kryper ihop till en liten boll på huvudkudden. Så får Bonnie en promenad, innan vi äter frukost. Zizi och Bonnie missar ingen frukost, medan Kevin måste trugas på morgonen. Han äter i regel sin frukost till lunch istället. Mysigare att ligga och gosa i sängen på morgonen. Ja, så fick ni veta hur vi löser våra morgnar.


Dagens bild är en repris, tror jag. I alla fall Zizi och Sudden.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards