Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Blääää!

Av Susanne Andersson - 30 september 2014 19:11

Vilken skitdag!! Vissa dagar går bara inte. Var ilsken redan när jag vaknade och inte blev det bättre under dagen. Två arbetskollegor kände likadant, så det kanske var något som gick....? Och då har förstås hundarna varit extra jobbiga. På lunchen blev jag så arg på Kevin att jag drämde en skål med hundmat rätt i golvet. Hundmaten yrde och gladast för det blev nog matvraken Bonnie och Zizi. Men det börjhade nog redan i går kväll, då jag kunde strypt en hundägare. Jag går väldigt sällan med mer än en hund i taget. Egentligen bara på tidiga morgnar och kanske någon enstaka lunch., Men igår kväll tog jag med Kevin och Zizi på promenad. Vi skulle inte gå så lång, men hann bara runt hörnet när jag på håll såg en boxer komma. Boxern är rätt stökig så jag vände åt andra hållet. Och i en korsning ser jag en Dalmatinerkorsning som jag vet är rätt bortskämd. Men den skulle vi inte behöva möta. Då sätter sig Kevin och gör behov! Så Dalmatinergubben hann fram. Själv gör jag tvärtom om jag närmar mig en annan hund som sätter sig. Jag stannar en bit ifrån, låter den andra hunden göra färdigt och ägaren hinna plocka upp. Finns inget så stressande som att behöva plocka upp medan andra hundar närmar sig. Jodå, nu skulle jag plocka upp efter Kevin samtidigt som gubben kommer fram med sin jycke. Det var ju dömt att misslyckas. Kevin började studsa runt och skälla. Zizi fattar inget och blev rädd (eftersom Kevin skällde) och jag RÖT till gubben att inte komma fram till mina hundar. Men han fattade inte utan tyckte att dom skulle hälsa. Gubbj....! Inte för något annat än att en veckas jobb med Zizi är helt kört, nu får jag börja om träningen!! Det gör mig så förbannad, att folk inte kan fatta. Man går INTE fram till en annan hund utan att fråga ägaren om det är ok. Och definitivt inte när ägaren säger nej! Nåväl Zizi fick busa med Bonnie på ängen idag. På kvällen nu så gick jag en promenad till med Zizi och Bonnie. Vad händer? Jo, en Pitbullkorsning som inte kan uppföra sig och jag hade glömt pipen!! Bonnie skäller till men tystnar, då hade Zizi redan börjat skälla. I det läget tänkte jag släppa båda kopplen och gå hem - utan hund! Fy f.. vad arg jag var. Tack och lov kom en snäll Fransk bulldogg strax efter. Den kände Zizi igen och kunde hälsa på. När man har en valp som måste träna på att hälsa på snälla hundar är det förödande att det händer bakslag på bakslag. Nu är hon rätt stabil så hon försöker så gott hon kan, men det finns hundägare som man har lust att ge en ordentlig läxa. Och ni som är uppfödare - träna era små valpar, det är ett helvete att göra det när dom redan är 6 månader och inte fått lära sig någonting! Det är så frustrerande med detta tränande att jag snart säljer alla och skaffar en hund i plysh. En som inte skäller, inte k ssar inne....Jag är SÅ trött på hundar just nu och terriers i synnerhet! Blääää!

Ikväll flög ca 200 tranor över mitt hus. Krakra..krakra ljöd över hela nejden. Jättestora flockar kom på sin resa söderut. Då är det tyvärr höst igen. Undrar lite hur dom hittar varandra igen efter sommaren. Tranor lever ofta i skogar och skogskanter ganska långt norr ut i Sverige under sommaren. Så samlas dom igen nu och flyger gemensamt söderut. Det är inte så ofta de flyger såhär långt väster ut, oftare på den östra sidan ned mot Trelleborg och över till Rügen i norra Tyskland. Sedan fortsätter dom ner i Europa. Tror att stora flockar brukar övervintra i Frankrike och Spanien. Jo, jag är intresserad av tranor, efter ett specialarbete i skolan för många år sedan. Ja, det var väldigt roligt att dom flög här över. Nu kommer dom tillbaks i slutet av mars/början på april, beroende på vädret. Längtar redan! Förra sommaren smög jag på två tranor uppe i Dalarna,en mycket tidig morgon. Det stod 2 st på ett fält och dansade när jag körde förbi. Så jag stannade, gick ur och smög på dom för att fotografera. Vet inte om det var jag men dom lättade strax och flög lågt alldeles över vägen där jag stod, kanske 10 meter från mig. En härlig upplevelse som gjorde mig på bättre humör. Nu blir det TV-kväll!!


Polishästar på stan. Fotboll på gång?

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards