Alla inlägg den 6 december 2014

Av Susanne Andersson - 6 december 2014 21:42

Jag måste vara det lataste.... Älskar att bara slöa på helgerna Tillbringa timmar i sängen läsande tidningar. Trimma lite, några hundpromenader eller så bara slöa. Tanken var att åka till Fredriksdals julmarknad, men vädret var så trist.

Gårdagen höll på att ta en ände med förskräckelse. Tog bussen hem som vanligt. Gick rutinmässigt promenader med hundarna och skulle just börja på middagen när det slog mig..... Jag hade en laptop med mig hem från jobbet, var är den? kvar på bussen!!!!! Jag stängde av spisen tog bara jackan, handväskan och rusade. Det skulle strax komma en buss tillbaks. Ingen tur på den, men fick ett telefonnummer av chauffören. Medan jag ringde kom en annan buss från stan. Ingenting där heller. Fick tag i Skånetrafikens kundtjänst som kunde spåra "min" buss. Den skulle strax komma. Samma chaufför. Förklarade att jag glömt en datorväska på bussen på hans förra tur. Hade han sett den? Risken är ju rätt stor att någon annan resenär tar en datorväska med sig. Men chauffören hade den bredvid sitt säte. Killen på Skånetrafiken hade ringt till chauffören och sagt att jag väntade vid hållplatsen. Så jag fick min dator tillbaks!! Vilken lycka!! Det hade nu gått 2 timmar sedan jag gick av bussen, så den kunde ha varit långt borta. Hur kul hade det varit att komma till jobbet och säga att man glömt datorn på bussen. Ibland ska man ha lite tur. Så jag borde väl jobba lite nu också, inte bara slöa.
Dagen bild är en sovande Zizi.

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards