Direktlänk till inlägg 10 december 2014

Storm i ett vattenglas?

Av Susanne Andersson - 10 december 2014 19:49

Ikväll blev det pizza till middag. Nej, jag vet, men efter att trampat runt Bårslöv i 2 timmar kände jag att jag var värd en pizza idag. En vegetarisk med en massa gott på. Bonnie fick följa med och handla. Satt så fint vid trädet utanför och väntade.det blev bara superkorta rundor i morse, fördet var värsta busvädret. Stormvarning och ösregn. Det gick knappt att gå upprätt och inte såg man något för regnet som piskade. Färjor och tåg ställdes in. Varken jag eller hundarna ville vara ute. Så vi kompenserade med en längre runda ikväll istället. Nu har det slutat blåsa och regna. Ja, ni som någon gång har sett Bårslöv vet att det inte är så stort, så någon längre ru da blir det inte heller egenligen. I vår normala promenadtakt tar det ca 35-45 min att gå runtom hela. Så trist att trampa samma gångbanor, än åt ena hållet, än åt andra hållet. Men det finns tanter som tar halva dagen på sig att gå runt lite. Nosa lite här och där, stå och skvallra med en annan tant en kvart osv. Om jag generalliserar? Säkert! Men man undrar ju när man möter en hundägare när man går ut och möter samma hundägare på nästan samma ställe 45 minuter senare. Dom har gått 100 meter, medan jag gick 3 km.

Idag lom Nordiska Lakelandringens Årsbok i brevlådan + Svenska Kennelklubbens Hundsport. Så nu har man lite att läsa. Kul att läsa om alla Lakelandterriers. Få trevliga julhälsningar från uppfödarkollegor. Och Hundsport vara julnummer innehåller hela 160 sidor. Så helgen blir nog en läshelg.

Nu kom Kevin uppskuttande och visar stolt upp en tennisboll som han hittat. Han får en massa beröm och kråmar sig riktigt och sätter sig tätt i till mig. Zizi vill ju sno den för honom, så hon lägger sig framför. Och så klart poppar bollen iväg ned på golvet och Zizi är snabb. Så är det ombytta roller. Med den skillnaden att Zizi aldrig skulle komma och visa upp för mig att hon har bollen. Möjligen skulle hon reta Bonnie med den. Men Kevin lyckes ta den igen och har nu lagt sig så att bollen inte kan trilla ned igen.

Nu blir det TVkväll eller ska jag trimma? Eller starta jobbdatorn? Nej, det får bli TVkväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards