Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Skum tomte

Av Susanne Andersson - 15 december 2014 09:27

Det är något skumt med min en granne. Ja det kan vi väl tycka lite tillmanns. alla har kanske inte allra bästa grannen även om många säkert umgås med sina grannar. Jag har en äldre dam på ena sidan. Hon hör dåligt och går dåligt, så hon gör aväldigt sällan något väsen av sig. På andra sidan har jag ett radhus som ägs av Socialförvaltningen. Där var det i början en del omsättning på arabiska familjer. alla synnerligen trevliga. Sedan har det bott en familj i många år 5-6 år skulle jag tro. Supertrevliga och vi hjälpte varann med att klippa häckar och annat. Men dom flyttade i somras. Så stod radhuset tomt ett par månader. Skönt. Så flyttade det in en ung, snygg kille med Mercedes och snorkig flickvän med attityd. Inget speciellt med dom. Men vi hade hört att Helsingborgs stad sålt radhuset eftersom de inte ville ha radhusen  längre. Ett fastighetsbolag skulle ha köpt ett par radhus i vårt område som Socialförvaltningen tidigare ägt. Så förra veckan, en sen kväll när jag gick sista rundan såg jag att man i all hast, flyttade möbler och annat från grannens radhus till en släpkärra utanför. Aha, han flyttar tänkte jag, men funderade lite över att fem personen sprang som små blå med attiraljer till släpkärran kl. 22 en måndag kväll. Så på tisdagen under lunchen hörde jag en hund skälla utanför köksfönstret och tittade ut. Där upphåller sig tre mörkt klädda personer med en schäfer. Hm, såg ut som poliser, av klädseln att döma. Dom öppnar grannens garage (intill mitt) och släpper in hunden. När hunden efter en stund kommer ut så sätter de på sig blå plasthandskar och går in. Mystiskt, men jag tog det som om dom tränade hunden i att hitta knark. I helgen träffade jag en annan granne, som sa att hon sett hur polis med dragna vapen stormat grannhuset och plockat ut grannen iförd handbojor. Det måste jag ha missat under min lunchpromenad. Så jag såg väl vara fortsättningen på dramat. Man ska inte lita på män med Mercedes, det är det jag alltid trott! Haha. Jag var SÅ avundsjuk på grannens fina silverfärgade kombi. För jag stort Mercedesfreak och älskar Mercedes. Har haft en gammal (63:a) som jag skötte minutiöst. Tyvärr är dom  lite för dyra för min plånbok bara. Annars skulle en Mercedes Suv passa jättebra till mig.

 Kevin ser lite misstänksam ut. Undrar vad hon tänker göra.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards