Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Da'n före da'n....

Av Susanne Andersson - 23 december 2014 17:03

Har precis satt mig i kökssoffan med lite middag (laxgratäng) och hundarna slafsar i sig sin mat med god aptit. På radion spelas "Feliz Navidad" med José Feliciano. Nu börjar julstämningen infinna sig, även för mig.


Startade tidigt för att åka in till Elbilspoolen. Hade bokat en bil på fm, för att hinna göra lite inköp innan alla andra fyller affärerna. Först till ICA Maxi. Med gott om tid att bara gå och strosa lite. Plocka lite här och lite där i korgen. I Delikatessen brukar det ju alltid vara kö. Nu hann jag inte dra min lapp förrän de ropade mitt nummer. Efter att ha lufsat runt där i närmare en timme for jag vidare. På väg till hem kom jag på att jag skulle köpt  glögg och vin på Bolaget. Men det har inte öppnat än. Äsch, vi får vi klara oss utan. Hem med maten och sedan vidare till hundaffären. Där vi fyllde vi på förrådet med Vom og Hundemat. Nu är kyl och frys fyllda av mat till både två- och fyrbenta. Så ska vi nog klara julen.

Köpte en saffranssemla till eftermiddagsfikat. Jag tycker om lussebullar och semlor. Men att dela en lussebulle och lägga grädde i mitten var faktiskt ingen höjdare, även om idén var klockren.


Jag var helt ensam på jobbet idag. Rätt skönt på ett sätt. Man kan komma och gå som man vill och hinner massor, när ingen stör hela tiden. Men nu ska jag unna mig lite julledigt från jobbet.


Härligt att vara ledig läääänge. Det hade gärna fått bli lite sol och fint väder nu. Men inte då, bara regn och regn. Inte gör det något. Tänk om allt regn vi fått hade kommit ned som snö istället. Brrr! Då hade vi fått skotta. Nej, ingen snö, men gärna lite sol. Jo, det kan få bli några grader kallare, så att det inte är så lerigt.


Idag kom två julhälsningar från Frankrike. Jag vet att några som har hund från mig har boende i Frankrike och det känns lite lyxigt att få julhälsningar från utlandet. Tack till alla er som skickat julkort!!  Många hälsningar kommer också via sociala medier. Måste tyvärr erkänna att jag inte skickat ett enda julkort i år. Ber så mycket om ursäkt för det, men så blev det i år.


Så, värm på glöggen, slå in de sista klapparna och njut av dofterna från julskinkan i ugnen.....

KEVIN, BONNIE, ZIZI och jag önskar er alla en riktigt

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards