Direktlänk till inlägg 29 december 2014

Brrr

Av Susanne Andersson - 29 december 2014 18:56

såg bilder från Danmark där man fått jättemycket snö under dagen. Puh! Hoppas att den stannar på den sidan om Sundet. Jag har ingen snöskyffel, men jag ska plocka fram en bra borste. Att inte ha någon skyffel är väl ett uttryck för att jag är anti-snö. Sådana här dagar funderar jag allvarligt på att flytta söder ut.
Såg ett TVprogram om snöröjning i Österrike. Vet inte varför jag tittade på det. Vägskatt och bilförsäkringar var väldigt dyra. Men då ingick effektiv snöröjning. Och efter att ha kört i värsta snöstormen i Österrike för något år sedan, kan jag bara intyga att den är väldigt effektiv. Här har man stora lastbilar med plogar som fullständigt VRÄKER undan snön. Det finns inte ett snökorn kvar på vägen.
Och fort kör dom, i bredd, så att ingen kommer förbi. Jag var så imponerad efter att ha kört i flera timmar efter plogbilarna fram till tyska gränsen.

Nog om det. Idag jag skrämt en byracka som jag länge velat 'sätta dit'
Jag har berättat förut om tjejen som har 7 chihuahuor lösa. Hon är uppfödare nen iseriös till max. Hundarna springer vind för våg och vrålskäller på alla. Folk med hund, utan hund, barn, alla blir utskällda. Så skamlöst dålig stil. Men så idag kom hussen (en skitstövel för sig) och jag passerade honom och hundarna sprang på sitt. Så såg dom mig och kom rusande hela gänget. Eftersom hussen inte skulle se vad jag gjorde så passade jag på. Sträckte på mig, sköt ut arbågarna (för att se stor ut) stirrade ledarhunden i ögonen och visade tänderna. Ojoj, hon tystnade direkt och sänkte huvudet. Och då tystnade de andra också och alla lommade iväg. YES!! Uppfödaren skryter på sin hemsida om att hon är den enda kenneln med "arbetande" chihuahuor. Hon arbetar inte ett dugg med dom. Ouppfostrade är dom hela gänget! Men hon tränar visst lite agility. Det kallar inte jag att ha arbetande hundar. Jaja.

Trots att jag har semester så har jag varit på jobbet några timmar. Om man ska få lugn i huvudet så måste man få undan lite på skrivbordet. Gick det bra då? Njae, så där. Jag svarade på och åtgärdade 17 mail och sedan hade det gått 3 timmar. Så då bokade jag en elbil och gjorde några ärenden.

Nu ska Kevin få gå en promenad, för de andra har fått springa lösa på fälten. Hundarna känns väldigt pigga. Kan vara att dom fåri sig mer energirikt foder. Men upptaget är väldigt bra för det kommer inte ut något. En påse skulle lätt räcka till 3 hundar. Hittills fungerar det fint med hundmat + färskfoder. Dom har en väldig aptit och kastar sig över matskålarna.

På vår mack ligger bensinen nu på 11.80 Det är fortfarande på tok för högt. Men bättre, får vi väl säga. Allt över 8.00 är oacceptabelt egentligen. Rika bensinbolag och shejker som bara vill tjäna mer pengar. Löjligt! Så man sparar pengar på att inte ha bil. Men det är ju så tråkigt....!!

En suddig bild på Zizi som susade förbi, under leken på fälten. Det är inte ofta hon står still så länge att man hinner ta ett kort. Oftast hinner hon ur bild igen innan kameran klickat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Andersson - 5 februari 2015 18:03

Nu fortsätter bloggen på den här sidan: Nya bloggen finn på den här sidan - följ länken nedan:   https://checkpoint14.wordpress.com/   Välkommen dit! / Susanne ...

Av Susanne Andersson - 2 februari 2015 15:31

Nej, fy! Måndag morgon och 2 dm snö!! Det är ju ingen bra kombination i min värld. Båda får gärna försvinna, om jag fick bestämma. Var uppe tidigt och det var lite coolt att vara den som gick först och spårade liksom. Trots att  jag är totalt 'anti-s...

Av Susanne Andersson - 31 januari 2015 16:10

Ibland blir dagar inte riktigt som man tänkt sig. Idag blev en sådan dag. Fast egentligen hade jag väl inte tänkt att dagen skulle bli så speciell. Så kom jag på att jag behövde besöka en affär i Höör för att köpa en sak. Skickade ett sms till en vän...

Av Susanne Andersson - 24 januari 2015 15:42


Ingen felskrinvning för söndag, utan just snödag. Lite vitt på backen och snön yr. Kallt och bistert och inget väder jag gärna går ut i. Men har man hund så måste man. Önskar ibland att jag hade någon annan att skicka ut sådana här dagar. "Du kan väl...

Av Susanne Andersson - 22 januari 2015 23:36


Hur mycket energi kan det finnas i en liten hund? Dom är ju tokiga mina hundar. Dom älskar verkligen att vara ute. Idag testade jag hur länge dom skulle hålla igång. På lunchen fick alla tre följa med fälten. Dom jagade varandra och sprang i full far...

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards