Alla inlägg den 19 juni 2012

Av Susanne Andersson - 19 juni 2012 10:43

Så här såg helgen ut, i stort. Körde lass efter lass till soptippen. Då är det bra att ha en bil som inte är så fin och som man inte behöver vara så rädd om. Jag inspirerade mina grannar som också började samla ihop saker som skulle till tippen, gamla cyklar, trasig trädgårdsmöbler, ja allt åkte. Och fler grannar kom och ville ha med saker. Så till slut körde jag mina och 3 grannars saker till tippen....

Men lite skönt att få det gjort, även om det finns lika mycket kvar i min trädgård. Gamla utnötta gräsklippare och säckar med trädgårdsavfall. För efter tippen blev det klippning av häcken. Det mesta stod grannen för, som tack för hjälpen med skräpet. Men nu blev det ju mer skräp...



00000000000000000000


Mina nya växter tar sig riktigt fint och 'granntanten' håller koll, så att jag vattnar och sköter dom...          


I går kväll var vi uppe i Skånes nordvästra spets och hälsade på Raja, Kevins kullsyster. Hundarna hade så roligt så jag tror aldrig dom spungit så mycket. Bonnie satte svansen mellan benen och sprang allt vad hon orkade runt , runt, runt...och dom andra efter. Stanley tyckte att han såg en gul boll och hoppade rakt ned i en näckrosadamm. Snopen blev han när det sa "plums". Lite chockad blev han allt, när jag fick tag i nackskinnet och lyfte upp honom. Efter 5 minuter var han helt torr, snacka om bra päls! Raja fick stå på trimbordet, men hann leka lite med de andra också. Trötta hundar sov gott på vägen hem. Tack Lena för en trevlig kväll!!









 

Presentation


Checkpoint

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards